OK det finns ett otal olika uttag att få tag på , sök på el-grossiter så kan du se vad som finns i sverige , klart inga priser men ändå
Sen finns det lite olika ute i Europa , men svårt att hitta eller i Kina .
Men dom är inte för den svenska marknaden , matchar inte vår standard med pinnarna
och får inte användas här , men som info kan de se lite olika typer
www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=electric+outlet+socket+wall+light
www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XElektric+outlett.TRS0&_nkw=Elektric+outlett&_sacat=0
Sen finns det lite olika ute i Europa , men svårt att hitta eller i Kina .
Men dom är inte för den svenska marknaden , matchar inte vår standard med pinnarna
och får inte användas här , men som info kan de se lite olika typer
www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=electric+outlet+socket+wall+light
www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XElektric+outlett.TRS0&_nkw=Elektric+outlett&_sacat=0
Som andra sagt får du inte installera den typen av uttag i Sverige. Det ska vara brunn på uttagen och det finns en anledning till det. Med denna typ av platta uttag kan man sätta i stiften på hankontakten till hälften och spänningssätta dem medan man fortfarande kan komma åt dem. Dessutom sitter stickpropparna sämre. Enda tänkbara området där ett sånt uttag skulle kunna vara ok är med europlugg där stiften till hälften är plast. Då funkar det som det är tänkt.
Edit: Skrev först att det kunde vara Gira men jag misstänker att det inte är det utan snarare något modulärt billighetsmärke.
Edit: Skrev först att det kunde vara Gira men jag misstänker att det inte är det utan snarare något modulärt billighetsmärke.
Uttaget på bilden är italiensk men det finns Schuko-uttag för italienska dosor. När jag sysslade med el i Österrike hade vi en grossist som ville sälja Vimar uttag och gjorde mycket reklam för de. Man behöver rektangulär apparatdosa, ram, uttag/brytare och täckram. Tillverkare är bl.a. Vimar, BTicino, ABB och TEM.
Klicka här för att svara