Hej,
Ny på detta med att renovera så behöver lite hjälp!
Jag har köpt en lägenhet där jag rivit en vägg mellan kök och ett av sovrumen för att få ett öppnare och större kök. Efter detta finns ju dock lite "hål" som behöver fyllas och det är här frågorna kommer.
Där väggen har stått finns nu ett mellanrum mellan den 2 rummens olika golvplattor, vad är bäst att fylla igen detta med? måste det vara bruk eller kan man göra det med spackel eller vad ska användas, jag har ingen aning?! efter detta ska ett nytt golv läggas så detta är ytor där man kommer att gå på över tid.
Fråga 2!
På väggen har också en "skada" uppsått vid rivningen av väggen. Frågan är här om man bara ska ta bort det som är löst och sen spackla med sandspackel och sedan finspackel eller vad man ska hitta på. Tror inte det är några problem att göra jobbet om jag bara vet vad jag ska använda för material så att säga.
Bifogar bilder så ser ni lättare vad jag menar.
Ny på detta med att renovera så behöver lite hjälp!
Jag har köpt en lägenhet där jag rivit en vägg mellan kök och ett av sovrumen för att få ett öppnare och större kök. Efter detta finns ju dock lite "hål" som behöver fyllas och det är här frågorna kommer.
Där väggen har stått finns nu ett mellanrum mellan den 2 rummens olika golvplattor, vad är bäst att fylla igen detta med? måste det vara bruk eller kan man göra det med spackel eller vad ska användas, jag har ingen aning?! efter detta ska ett nytt golv läggas så detta är ytor där man kommer att gå på över tid.
Fråga 2!
På väggen har också en "skada" uppsått vid rivningen av väggen. Frågan är här om man bara ska ta bort det som är löst och sen spackla med sandspackel och sedan finspackel eller vad man ska hitta på. Tror inte det är några problem att göra jobbet om jag bara vet vad jag ska använda för material så att säga.
Bifogar bilder så ser ni lättare vad jag menar.
Klicka här för att svara





