Hej,

Ny på detta med att renovera så behöver lite hjälp!

Jag har köpt en lägenhet där jag rivit en vägg mellan kök och ett av sovrumen för att få ett öppnare och större kök. Efter detta finns ju dock lite "hål" som behöver fyllas och det är här frågorna kommer.

Där väggen har stått finns nu ett mellanrum mellan den 2 rummens olika golvplattor, vad är bäst att fylla igen detta med? måste det vara bruk eller kan man göra det med spackel eller vad ska användas, jag har ingen aning?! efter detta ska ett nytt golv läggas så detta är ytor där man kommer att gå på över tid.

Fråga 2!

På väggen har också en "skada" uppsått vid rivningen av väggen. Frågan är här om man bara ska ta bort det som är löst och sen spackla med sandspackel och sedan finspackel eller vad man ska hitta på. Tror inte det är några problem att göra jobbet om jag bara vet vad jag ska använda för material så att säga.

Bifogar bilder så ser ni lättare vad jag menar.
 
  • Golv med synligt mellanrum efter borttagen vägg, olikartade golvplattor syns på vardera sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med ett mellanrum där en rivningsvägg tidigare stått, visar två olika golvtyper och undergolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggskada inne i en lägenhet efter väggrivning, med synligt mellanrum och trasiga kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med skada efter rivning, synliga rör och ojämnheter i betong och puts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oläggningsprojekt med synligt mellanrum där en vägg tagits bort mellan två rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med utsatt betong och flagande färg där en innervägg har tagits bort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På golvet kan du köra finbetong. Flytspackel kanske man hade kunnat köra med, men finns risk att det flyter bort. väggn kör du med putsbruk o sedan spackel. prima ytorna o se till att allt löst e borta
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.