...gav min Mitsubishi Zen upp. Möjligen är det någonting enkelt som en liten läcka eller liknande, men jag kände att jag inte har tiden att lägga på att rota i det och att lägga uppemot 6000:- på en tio år gammal llvp kändes inte vettigt. Jag snokade runt en del och ersättaren som köpts men inte installerats än blev en Innova Classic II 09. Någon som har någon erfarenhet av märket (Ahlsell verkar vara generalagent)? Kanske rent av erfarenhet av modellen? Berätta i så fall gärna :)

Ha det fint i sommarvärmen! :)

P
Inova är ju kinesiskt och ahlsell har inte haft dessa så länge.
Här runt ikring är det inga som säljer eller monterar inova, jag har satt ett par luft luft och inga mer säger jag.

electroluxaren skrev:
Inova är ju kinesiskt och ahlsell har inte haft dessa så länge.
Här runt ikring är det inga som säljer eller monterar inova, jag har satt ett par luft luft och inga mer säger jag.
"inga mer". Är det ur ett installatörsperspektiv eller funktions-/prestandaperspektiv?

Jag köpte inkl installation ;)

P
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
"inga mer". Är det ur ett installatörsperspektiv eller funktions-/prestandaperspektiv?
lite mer då
oprövad konstruktion osäker drift och livslängd
även om den var gratis skulle jag inte släpa hem någon och stod en ny hemma redan skulle jag inte sälja den utan dra iväg till återvinningen omgående.
Men det det är inta alls otroligt att du blir nöjd med ditt exemplar

electroluxaren skrev:
lite mer då
oprövad konstruktion osäker drift och livslängd
även om den var gratis skulle jag inte släpa hem någon och stod en ny hemma redan skulle jag inte sälja den utan dra iväg till återvinningen omgående.
Men det det är inta alls otroligt att du blir nöjd med ditt exemplar
Livslängden lär bli minst fem år och en dag då de har fem års fullgaranti.
Ja, det återstår att se. Ahlsell är ju en välrenommerad firma, så att de skulle riskera med att prångla ut rent mög känns inte jättesannolikt, men visst, det kan ju vara så.
Jag förstår dock inte varför någonting som skall "släpas iväg till återvinningen omgående" skulle vara någonting jag skulle bli nöjd med. Det låter som ett märkligt resonemang.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
P
Livslängden lär bli minst fem år och en dag då de har fem års fullgaranti.
Ja, det återstår att se. Ahlsell är ju en välrenommerad firma, så att de skulle riskera med att prångla ut rent mög känns inte jättesannolikt, men visst, det kan ju vara så.
Jag förstår dock inte varför någonting som skall "släpas iväg till återvinningen omgående" skulle vara någonting jag skulle bli nöjd med. Det låter som ett märkligt resonemang.
Det betyder att det finns installationer som brukaren blir jättenöjd med men att jag skulle inte ta den risken/chansen

electroluxaren skrev:
Det betyder att det finns installationer som brukaren blir jättenöjd med men att jag skulle inte ta den risken/chansen
Då är jag med. Jag är inte beroende av den, och som sagt har den fem års fullgaranti. Jag räknar med att den håller ca 8-10 år och då har den gjort sitt jobb och betalt sig flera gånger om. Det är ok med mig. Som sagt höll en premiumpump i 10 år innan den säckade ihop.
Du hade installerat någon/några och då undrar jag om du stött på problem med den/dem?

Redigerat:
P
Då är jag med. Jag är inte beroende av den, och som sagt har den fem års fullgaranti. Jag räknar med att den håller ca 8-10 år och då har den gjort sitt jobb och betalt sig flera gånger om. Det är ok med mig. Som sagt höll en premiumpump i 10 år innan den säckade ihop.
Du hade installerat någon/några och då undrar jag om du stött på problem med den/dem?
Installationen är bökigare än en ptemiumpump och de är för nya för att vvets

Uppdatering.

Jag hämtade försändelsen nu precis. Det kom i tre kollin. Jag blev så nyfiken på det lilla och lättaste paketet så jag öppnade det. Det var ett papper från ahlsell om att de tackade mig för mitt val och bla bla bla. Det intressanta var att längst ner på sidan stod det Innova på vänster sida och Hitachi på höger sida. Hmmm... Är det månne så att den har Hitachi-kompressor? I så fall är det ju en del av kakan som är premium. Intressant.

electroluxaren skrev:
Installationen är bökigare än en ptemiumpump och de är för nya för att vvets
OK. Jag förstår din uttryckta skepsis, men jag måste nog säga att det där med att köra till återvinning verkar minst sagt som en överreaktion. Varför den finns vet eller förstår jag inte annat än om det handlar om att de är bökigare att installera.

Uppdatering.

Nu har pumpen varit igång ett litet tag och prestationsmässigt så sköter den sig mycket väl. Inställd på 20 grader och håller det +/- 2 grader på två plan i huset. Det enda jag har att anmärka på är att fjärrstyrning utanför nätverket inte fungerar särskilt bra. Vi får se hur den klarar sig när det kryper ner ett gäng grader under nollan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.