1 970 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Effektivast sätt att värma min källare?
En uppdatering är att det går fjärrvärmerör längs med väggen (dock uppe nära taket) runt halva rummet. Det är nu 21,6 grader i bodelen i huset, och 18,7 grader i källaren. Bara att få upp det till 20 grader i det rummet i källaren hade gjort sån skillnad känner jag.
Vad tror ni, hade det gjort en skillnad att sätta in en till radiator här i rummet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad tror ni, hade det gjort en skillnad att sätta in en till radiator här i rummet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stäng källardörren så blir det varmare.K Kanotisten skrev:1,5 planshus byggt 1949 i Malmö med 78 kvm källare.
Vi har fjärrvärme i huset, och nu när termostaten är inställd på 22 grader så har vi knappt 21 grader i bodelen av huset, och knappt 18 grader i källaren (i det stora rummet som också har den enda radiatorn i källaren.)
Vi har precis dränerat huset med isodrän, så en viss isolering. Golvet är oisolerat och inget jag vill göra.
Det stora rummet vill vi gärna vill ha som lek/biorum med en temperatur på 20 grader, så vi vill lyfta temperaturen med ytterligare två grader.
Vi ska bo i huset i minst 20 år är planen.
Vad är det effektivaste sättet att få upp temperaturen i källaren (investeringskostnad inkl löpande energikostnader)?
Jag har funderat på Luftvärmepump modell billigare från Jula då jag tänker att den inte kommer att slitas allt för mycket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden