39 129 läst ·
33 svar
39k läst
33 svar
Effektfönster från Hemfint
Varning!! Varning!! Köp inte fönster från Hemfint!
Vecka 18 den 2/5 beställde vi 16 nya fönster till en totalrenovering av våran villa. Vid order fick vi löfte om 7-8 veckors leverans dock senast 26/6. Detta löfte fick vi både via telefon och mail.
Efter otaliga mail och nya framskjutna leveransdatum har vi nu (2024-09-16) 20 veckor senare fortfarande inte fått några fönster. Vi har sedan länge förberett med hål i fasaden och vintern är på väg.
Vi tvekade länge på om vi skulle försöka häva köpet och beställa från en seriös leverantör. Men det blev tyvärr så tillslut. Det känns otroligt bittert att efter så här lång tid behöva beställa från någon annan och vänta ytterligare 8a veckor. Men just nu känns det som att vi kan få vänta hur länge som helst eller möjligen aldrig få några fönster från Hemfint?!
Mitt råd till alla er som överväger att köpa fönster från hemfint är: Gör det inte! Vänd er till en seriös leverantör direkt. Så slipper ni vänta i 20 veckor på fönster som inte kommer för att sedan få göra en till beställning hos någon annan.
Vecka 18 den 2/5 beställde vi 16 nya fönster till en totalrenovering av våran villa. Vid order fick vi löfte om 7-8 veckors leverans dock senast 26/6. Detta löfte fick vi både via telefon och mail.
Efter otaliga mail och nya framskjutna leveransdatum har vi nu (2024-09-16) 20 veckor senare fortfarande inte fått några fönster. Vi har sedan länge förberett med hål i fasaden och vintern är på väg.
Vi tvekade länge på om vi skulle försöka häva köpet och beställa från en seriös leverantör. Men det blev tyvärr så tillslut. Det känns otroligt bittert att efter så här lång tid behöva beställa från någon annan och vänta ytterligare 8a veckor. Men just nu känns det som att vi kan få vänta hur länge som helst eller möjligen aldrig få några fönster från Hemfint?!
Mitt råd till alla er som överväger att köpa fönster från hemfint är: Gör det inte! Vänd er till en seriös leverantör direkt. Så slipper ni vänta i 20 veckor på fönster som inte kommer för att sedan få göra en till beställning hos någon annan.
Lösvirkesbyggare
· Kristinehamn
· 141 inlägg
Hej,S Simon368 skrev:Varning!! Varning!! Köp inte fönster från Hemfint!
Vecka 18 den 2/5 beställde vi 16 nya fönster till en totalrenovering av våran villa. Vid order fick vi löfte om 7-8 veckors leverans dock senast 26/6. Detta löfte fick vi både via telefon och mail.
Efter otaliga mail och nya framskjutna leveransdatum har vi nu (2024-09-16) 20 veckor senare fortfarande inte fått några fönster. Vi har sedan länge förberett med hål i fasaden och vintern är på väg.
Vi tvekade länge på om vi skulle försöka häva köpet och beställa från en seriös leverantör. Men det blev tyvärr så tillslut. Det känns otroligt bittert att efter så här lång tid behöva beställa från någon annan och vänta ytterligare 8a veckor. Men just nu känns det som att vi kan få vänta hur länge som helst eller möjligen aldrig få några fönster från Hemfint?!
Mitt råd till alla er som överväger att köpa fönster från hemfint är: Gör det inte! Vänd er till en seriös leverantör direkt. Så slipper ni vänta i 20 veckor på fönster som inte kommer för att sedan få göra en till beställning hos någon annan.
Vad var ursäkten till att det inte kom några fönster? Skulle precis klicka köp men av gammal vana googlade jag "xxxxxxxx omdöme" och kom hit. Jag kan iof vänta ända tills augusti -25
Hej,Himmelsfararen skrev:
Jag fick aldrig en ursäkt eller en anledning. När jag mailat dom får man känslan av att det är autogenererade svar och inte en person man pratar med. När jag begärde att få köpet hävt fick jag bara ett okay tillbaka. Vilket i och för sig var väldigt skönt, men så klar även är ett tecken på att fönsterna fortfarande inte var tillverkade efter 20 veckor.....
Lösvirkesbyggare
· Kristinehamn
· 141 inlägg
Ok, jag köpte Klarfönster, hoppas de är bättre i leverans.S Simon368 skrev:Hej,
Jag fick aldrig en ursäkt eller en anledning. När jag mailat dom får man känslan av att det är autogenererade svar och inte en person man pratar med. När jag begärde att få köpet hävt fick jag bara ett okay tillbaka. Vilket i och för sig var väldigt skönt, men så klar även är ett tecken på att fönsterna fortfarande inte var tillverkade efter 20 veckor.....
Klicka här för att svara