1 681 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Effekta 60
Har för 4 veckor sedan satt in en Effecta Lambda 30 och måste säga att jag är riktigt imponerad, inte så gedigen vad gäller luckhandtag och luckor men funkar otroligt fint.
Dom verkar dessutom ha gjort om dessa punkter på den större.
Dom verkar dessutom ha gjort om dessa punkter på den större.
Menar du att den Blå Dansken har fått en vettig konkurent?_ap_ skrev:
Nja för min del så ska jag öka elförbrukningen istället, Har köpt in mej i kvarkenvind o börjar få vindel från 1/7 så elförbrukningen måste ökas med 8000 kWh/år..knekten skrev:
Ang kostnad för ved, Här kostar det 80-100:-/m2 om man lejer för gallring o då har man det framkört till väg..
Nu hörde jag inte efter om det va fast måt men det antar jag att det va eller??
Installerade min effekta lambda 35kW för drygt ett år sedan, är kanonnöjd!
Tom. min kära sambo tycker att det är ok. att elda
Skulle jag installera en panna hade jag inte tvekat på att skaffa en med lambdastyrning, helt klockrent, gör eldandet till en barnlek och pannan sköter sig själv.
Lite tråkigt att dom inte kom ut med denna pannan för något år sedan, då hade jag förmodligen satsat på en sådan och ännu större acktank (har 3kbm nu).
Tom. min kära sambo tycker att det är ok. att elda
Skulle jag installera en panna hade jag inte tvekat på att skaffa en med lambdastyrning, helt klockrent, gör eldandet till en barnlek och pannan sköter sig själv.
Lite tråkigt att dom inte kom ut med denna pannan för något år sedan, då hade jag förmodligen satsat på en sådan och ännu större acktank (har 3kbm nu).
För elen betalar jag 13-15 öre/kWh sedan tillkommer överföringsavgift mm men det har pratats om en kostnad på ca 50 öre/kWh inkl kapitalkostnad..
Jag lär återkomma då man börjar se vad det kostar men det bör bli billigare än pellets med ett pris på 2100:-/ton o helt utan skötsel med elpatron..
Jag köpte 12000 kWh för att då räknar jag med att klara mej på det om det blir installation av vp eller om man orkar köra mestadels el/ved..
Här finns mer info http://www.kvarkenvinden.com/
Här är en släkting till mej med i plus http://svtplay.se/v/1500115/plus/hornlunds_tjanar_pa_vindkraft?sb,k102799,2,f,-1
Klicka här för att svara