3 451 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Edgar Security / LarmPlus
Hej!
Min mor köpte larm från det ökända företaget Edgar Security för några år sedan. Företaget gick i konkurs för snart ett år sedan och i somras erbjöds hon nytt service-avtal och larmcentral för 260kr/mån från ett företag som heter LarmPlus. Det kanske låter billigt för larm men då har hon köpt ut larmet för runt 30 000kr(!). Systemet heter HomeGate och tror det hanteras av Safe4 Security i Norge.
Är det någon mer här som använder detta? Kan man koppla det direkt till larmcentral utan att gå via LarmPlus?
Min mor köpte larm från det ökända företaget Edgar Security för några år sedan. Företaget gick i konkurs för snart ett år sedan och i somras erbjöds hon nytt service-avtal och larmcentral för 260kr/mån från ett företag som heter LarmPlus. Det kanske låter billigt för larm men då har hon köpt ut larmet för runt 30 000kr(!). Systemet heter HomeGate och tror det hanteras av Safe4 Security i Norge.
Är det någon mer här som använder detta? Kan man koppla det direkt till larmcentral utan att gå via LarmPlus?
Inget svar på din fråga, men personligen hade jag dumpat detta företag och deras erbjudande pronto.
Vill din mor ha ett uppkopplat larm med abonnemang så hade jag tittat på de etablerade leverantörerna (Verisure/sector alarm o.dyl).
Vill din mor ha ett uppkopplat larm med abonnemang så hade jag tittat på de etablerade leverantörerna (Verisure/sector alarm o.dyl).
Hej igen! Det hela tog en ny vändning. Sector Alarm hälsade på mamma häromdagen och hon skrev på avtal. Det innebär att hennes gamla Homegate AiO-larm för massa tusenlappar är överflödigt. Funderar på att flytta det till mitt hus och använda utan larmcentral men är osäker på om själva larmenheten går att återanvända som jag vill. Alla detektorer och sirener tror jag går på ZigBee. Finns det någon annan enkel och bra larmenhet som går att använda istället? Gärna med batteribackup och GSM ifall ström eller internet går ner.
Klicka här för att svara