4 401 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
EcoTec Tyr - Byta interna skruven
Jag har ingen beskrivning, men här är lite ritningar på skruv. Tror det är samma skruv som A3 (?), artnr 6216-00 ska den heta i alla fall.
Montage av internskruv
Sedan lite bild på dålig skruv och det kan slita på motorn
Jag gjorde en översyn nu och slipade in slussvingarna. Är de för stora har de en tendens att glipa i hörnen då vingarna pressas samman. Bättre att se till att sidorna på vingarna löper utan att de komprimeras. Det gjorde skillnad och läcker betydligt mindre nu. Har suttit ett år nu.
Nu stannar den inte överhettad lika ofta.
Sedan konvektionsfläktarna. Jag monterade ned båda fläktarna och dammsug och peta bort allt damm som satt fast på rotorbladen med en tandborste. Oljade in glidlagren. Stor skillnad. Nu blåser det ordentligt igen.
Dammet på rotorbladen gjorde fläkten väldigt ineffektiv.
Montage av internskruv
Sedan lite bild på dålig skruv och det kan slita på motorn
Jag gjorde en översyn nu och slipade in slussvingarna. Är de för stora har de en tendens att glipa i hörnen då vingarna pressas samman. Bättre att se till att sidorna på vingarna löper utan att de komprimeras. Det gjorde skillnad och läcker betydligt mindre nu. Har suttit ett år nu.
Nu stannar den inte överhettad lika ofta.
Sedan konvektionsfläktarna. Jag monterade ned båda fläktarna och dammsug och peta bort allt damm som satt fast på rotorbladen med en tandborste. Oljade in glidlagren. Stor skillnad. Nu blåser det ordentligt igen.
Dammet på rotorbladen gjorde fläkten väldigt ineffektiv.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hur kommer man åt fläktarna?DagSa skrev:
Jag har ingen beskrivning, men här är lite ritningar på skruv. Tror det är samma skruv som A3 (?), artnr 6216-00 ska den heta i alla fall.
Montage av internskruv
Sedan lite bild på dålig skruv och det kan slita på motorn
Jag gjorde en översyn nu och slipade in slussvingarna. Är de för stora har de en tendens att glipa i hörnen då vingarna pressas samman. Bättre att se till att sidorna på vingarna löper utan att de komprimeras. Det gjorde skillnad och läcker betydligt mindre nu. Har suttit ett år nu.
Nu stannar den inte överhettad lika ofta.
Sedan konvektionsfläktarna. Jag monterade ned båda fläktarna och dammsug och peta bort allt damm som satt fast på rotorbladen med en tandborste. Oljade in glidlagren. Stor skillnad. Nu blåser det ordentligt igen.
Dammet på rotorbladen gjorde fläkten väldigt ineffektiv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden