Hej!
Jag har en äldre EcoEl där man kan sluta med ett relä en kontakt i den och få nattsäkning enligt manualen. I manualen står stega fram till "nattsäkning" och välj "ja" sedan stega fram till "antal grader sänkning" men sedan gå till "nattsäkning" och välj nej.
Med en plejd puck aktiverar ja en slutning men den verkar inte dra ner utgående vatten temperatur.
Någon annan som fått detta att funka?
Jag har en äldre EcoEl där man kan sluta med ett relä en kontakt i den och få nattsäkning enligt manualen. I manualen står stega fram till "nattsäkning" och välj "ja" sedan stega fram till "antal grader sänkning" men sedan gå till "nattsäkning" och välj nej.
Med en plejd puck aktiverar ja en slutning men den verkar inte dra ner utgående vatten temperatur.
Någon annan som fått detta att funka?
Bilder brukar underlätta.
Vilken Plejd-puck? Har den potentialfri utgång?
På vilket sätt har du konstaterat att nattsänkningen inte fungerar?
Hur länge har du väntat från att du aktiverat nattsänkningen tills du konstaterat att det inte fungerar?
Vilken Plejd-puck? Har den potentialfri utgång?
På vilket sätt har du konstaterat att nattsänkningen inte fungerar?
Hur länge har du väntat från att du aktiverat nattsänkningen tills du konstaterat att det inte fungerar?
Hej. Jo det är bara en potentialfri slutning. Jag minns när jag programmerade med tidsuret i den för nattsäkning för flera år sedsn att precis när det startade så började shuntventilen strypa varmvatten ut till radiatorkretsen. Nu händer inget när relät slutet kontakten i elpannans ingång för "extern slutning".
Jag valde -5 graders nattsäkning och "nej" i slutet (borde vara fortsatt "ja"). Är det för varmt kanske i huset? 21 grader just nu.
Jag valde -5 graders nattsäkning och "nej" i slutet (borde vara fortsatt "ja"). Är det för varmt kanske i huset? 21 grader just nu.
Klicka här för att svara