Hej
har en 15 år gammal pump som jag hade urkopplad ca 1 månad.
den startade upp fint i en vecka men larmade sen om låg hetgas och verkade som kompressorn inte ville starta om av sig självt. gjorde omstart , via service / funktionstestning . upprepat problem inom några timmar men har sedan hållt sig under natten.

Finns här några tips på vad som kan ligga bakom , och är det början på slutet för systemet så man bör se sig om efter nytt ?

• Display visar historisk driftinformation för en kompressor med knappar för navigering och bekräftelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
C CHolden skrev:
Hej
har en 15 år gammal pump som jag hade urkopplad ca 1 månad.
den startade upp fint i en vecka men larmade sen om låg hetgas och verkade som kompressorn inte ville starta om av sig självt. gjorde omstart , via service / funktionstestning . upprepat problem inom några timmar men har sedan hållt sig under natten.

Finns här några tips på vad som kan ligga bakom , och är det början på slutet för systemet så man bör se sig om efter nytt ?
låg hetgas-möjligt att det är dålig kompressor som inte orkar bygga tryck

Hur står sig drifttiden samt antal starter per 24 timmar ?
6,19 h samt 17 starter

Jag har en likadan som gått 56'h och ligger runt 70°C hetgas. Märkbart sämre förmåga att värma huset. Står i precis samma situation. Är det värt att försöka serva utedelen och få ut några tusen timmar till?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.