Hej
har en 15 år gammal pump som jag hade urkopplad ca 1 månad.
den startade upp fint i en vecka men larmade sen om låg hetgas och verkade som kompressorn inte ville starta om av sig självt. gjorde omstart , via service / funktionstestning . upprepat problem inom några timmar men har sedan hållt sig under natten.
Finns här några tips på vad som kan ligga bakom , och är det början på slutet för systemet så man bör se sig om efter nytt ?
den startade upp fint i en vecka men larmade sen om låg hetgas och verkade som kompressorn inte ville starta om av sig självt. gjorde omstart , via service / funktionstestning . upprepat problem inom några timmar men har sedan hållt sig under natten.
Finns här några tips på vad som kan ligga bakom , och är det början på slutet för systemet så man bör se sig om efter nytt ?
låg hetgas-möjligt att det är dålig kompressor som inte orkar bygga tryckC CHolden skrev:Hej
Jag har en likadan som gått 56'h och ligger runt 70°C hetgas. Märkbart sämre förmåga att värma huset. Står i precis samma situation. Är det värt att försöka serva utedelen och få ut några tusen timmar till?
Klicka här för att svara