tja!
satte upp eco-boråstapeter, ser att mönstret inte stämmer över hela, dvs stämmer -stämmer nästan-stämmer inte-stämmer osv. mailade och fick till svar att dom är felskurna!:mad:
förra gången så var mönsterpassningssaxen tryckt på fel ställe, som tur var kollade vi innan vi skurit upp alla rullarna.
jag undrar om det är vanligt med deras tapeter att det är något fel med dom eller är det min vanliga otur, oavsett vad jag köper?

Jag tror att en felmarginal på +-3mm är acceptabelt enligt Eco-Borås.
Har själv satt upp mängder av olika referenser ur deras kollektioner och mönstret stämmer sällan till 100%. När mönstret inte har stämt helt har jag satt så att mönstret stämmer i ögonhöjd och kanske diffar lite ner mot golvet. Så länge mönsterpassningen stämmer i ögonhöjd kommer inte någon märka att det inte stämmer helt 100. Såvida inte någon nitisk släkting ställer sig och granskar uppsättningen.

jag mailade bilder till dom och fick svaret felskurna...
nu är det så att mönstret stämmer i tex en blomstjälk,10 cm längre ner stämmer det nästan och 5 cm ännu längre ner stämmer det inte alls, där nedanför kommer nästa blomstjälk som stämmer osv, så med min tapet så kan det stämma beroende på ögonhöjden Ö.G.;)

Händer titt som tätt tycker jag.

Bojkottar vissa tillverkare där mönstret aldrig stämmer.

då kan jag drista mej till en tillverkare som du bojkottat:)
hade det varit billiga tapeter på rusta så hade förväntningarna varit satta lite lägre...
kanske får titta in på rusta...;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.