Jag är osäker på om min golvvärme är inkopplad rätt.
Har försökt leta en del på forumet och får inga svar.
L/N är inkopplade, brun för L och blå för N- inkommande el
"load L" tom
"load N" är kopplad brun från golvvärmekabel
"remote l1/l2/l3" är kopplad med blå från golvvärmekabel
Om jag förstår rätt så borde väl load N vara blå från golvvärmen och Load L brun från golvvärmen? Remote l1 l2 l3 vad är det?
Har försökt leta en del på forumet och får inga svar.
L/N är inkopplade, brun för L och blå för N- inkommande el
"load L" tom
"load N" är kopplad brun från golvvärmekabel
"remote l1/l2/l3" är kopplad med blå från golvvärmekabel
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår rätt så borde väl load N vara blå från golvvärmen och Load L brun från golvvärmen? Remote l1 l2 l3 vad är det?
Hej, Ok- skall då brun kabel från golvvärmen till load L och blå från golvvärmen till load N?J jonaserik skrev:
Vad skall då vara kopplat på remote?
Inget. om det sätts en kontakt på något ställa ( visar att det det ska kopplas ihop där ) och den slås till så stängs värmen av eller om det finns programering i termostaten som sänker värmen när det blir kontakt, Kan inte säga just nu vilken sort som ska kopplas Fas eller noll, men finns säkert i inkopplingsanvisningen för termostaten.
Hänger inte med hundra, men förstår att en remote bör vara en styrning, men är inte styrning själva funktionen av en termostat?J jonaserik skrev:Inget. om det sätts en kontakt på något ställa ( visar att det det ska kopplas ihop där ) och den slås till så stängs värmen av eller om det finns programering i termostaten som sänker värmen när det blir kontakt, Kan inte säga just nu vilken sort som ska kopplas Fas eller noll, men finns säkert i inkopplingsanvisningen för termostaten.
Varför skall man ha en remote som stänger värmen?
Bör inte koppling på load N och L räcka med termostatens funktion?
Står inget i manualen:
https://www.ebeco.se/sites/default/files/documents/manual_eb400_180904.pdf
Det är s.k. fjärrstyrning och ska om den används aktiveras, se sidan 11 och 13 i manualen. Aktiveras inte den så fungerar den som en vanlig termostat med ON(OFF i förhållande till vad givaren i golvet ger för värde och ska vara inställd för golvgivare i menyn om en sådan är monterad, annars ska det vara aktiverat luftgivare som sitter i termostaten orginal.
Tack! Hittade i menyn nu att man kunde sätta igång fjärrstyrning i menyn.J jonaserik skrev:Det är s.k. fjärrstyrning och ska om den används aktiveras, se sidan 11 och 13 i manualen. Aktiveras inte den så fungerar den som en vanlig termostat med ON(OFF i förhållande till vad givaren i golvet ger för värde och ska vara inställd för golvgivare i menyn om en sådan är monterad, annars ska det vara aktiverat luftgivare som sitter i termostaten orginal.
Den var avstängd
Jag är intresserad av 500, men förstår inte hur remote fungerar. Fick du rätt på det med 400an Soetaspike?
L1/L2/L3 => Normal, StandBy och Afterheating tolkar jag det som. Men vad är det jag kan skicka in som signaler? olika volt? motstånd? pulser?
L1/L2/L3 => Normal, StandBy och Afterheating tolkar jag det som. Men vad är det jag kan skicka in som signaler? olika volt? motstånd? pulser?
Klicka här för att svara
