P
B byggarätt skrev:
Det ska inte vara tillåtet att ha magra köpehandlingar och pressa igenom köp genom komplettering då bör man göra om
Det kan du måhända ha rätt i, men vad har det med det här fallet att göra?

P pmd skrev:
Det kan du måhända ha rätt i, men vad har det med det här fallet att göra?
Jag anser att ebbas misstag var att de inte gjorde iordning köpebrevet etc och skrev på då hade läget varit helt annorlunda

P pmd skrev:
Bara så där? Helt omotiverat?

Jag har inga problem med att folk har andra åsikter än vad jag har, men jag tycker att det är lite tråkigt att inte få åsikterna motiverade. En motiverad åsikt är betydligt lättare att förstå, och ibland leder det faktiskt till att jag ändrar åsikt. Inte jätteofta, men det händer.
Ja man kan säga att jag uppskattade Ebba i svensk politik men hennes beteende i detta nej jättedåligt

SarB SarB skrev:
Renoverar hon bara upp det och får bort lukten av gammal gubbe känns det nog ok. Hon tjänar väl bra med pengar också, lite lyxiga satinlakan på det och en glas fint vin innan läggdags sover hon nog som ett litet barn ska du se! Nu ska du inte oroa dig för hennes sömn mer!
Det är inte henne detta plågar utan berörda

Undrar hur resonemanget varit om nån annan än Ebba varit köparen?
Skulle jag varit köpare skulle jag inte backat dan efter vi var överens och skrivit papper......
Men det är knappast kvällstidningsstoff och rättegången hade gått omärkt förbi :cool:

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Jag anser att ebbas misstag var att de inte gjorde iordning köpebrevet etc och skrev på då hade läget varit helt annorlunda
Men det är ju inte Ebba som hindrar att ett köpebrev skrivs på. HUR kan du ens komma och säga att hennes misstag var att inte skriva på köpebrev?

• Gilla
Violina och 4 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Ebbas agerande i detta ärende diskvallificererar henne från alla ämbeten som på något sätt hanterar äldre människors väl o ve
Tråkigt när hon inte ser när det är dax att avbryta något hon dragit igång
Om vi ska diskvalificera folk är det flera som åker ut.

Jag tycker mig kunna känna igen en viss "Dunning–Kruger effekt" hos flera skribenter här inne, det luktar...

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag tycker mig kunna känna igen en viss "Dunning–Kruger effekt" hos flera skribenter här inne, det luktar...
Ja flera som underskattar sin förmåga. De borde göra advokatprovet istället gör att bara agera lite i bakgrunden i de stora tvisterna och brottmålen. Varför höll jag på att skriva målbrott när det heter brottmål :thinking: Fast jag tror det är aktiva seniorer med mycket fritid som kör någon sorts seniorkraft inom juridiken som jag debatterar med här. PRO bono arbetare :crysmile:

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag har frågat förut utan att få något svar, men vi försöker väl igen:
Vad tycker du att advokat Björklund borde ha avslutat brevet med istället för "med vänlig hälsning"?
Med önskan om julstämning

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Vi får se vad dom kommer med, Esbjörn har ett lurigt ombud, en som inte följer moral. då kan det mesta hända.
Lustigt, min bild är att han har ett rättshaveristiskt skåp till ombud som i bästa fall kan lura sin klient att han har en chans i rätten. Synnerligen oklart hur Esbjörn Bohlin kunnat välja en så svag företrädare; kanske har alla de seriösa jurister han talat med avrått honom från att driva frågan.

Nu vet jag att du tycker att det är en del av sporten att bryta mot reglerna och se om man kommer undan med det, men de som ”håller på” Esbjörn Bohlin av någon form av moralisk indignation över vissa omständigheter i fallet måste nog hålla för näsan ganska hårt för att stå ut med stanken av den valda företrädaren.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Jag har redan sagt att det inte är en skyddad titel...

Åter till frågan, vad är du? Du tänker fortfarande inte svara på det?
Väntar med spänning på vad @Takläggaren ska svara.
För du tänker väl svara?? Vore väldigt mesigt att köra ner huvudet i sanden nu när @SarB frågat 3-4 ggr

• Gilla
calibramicke och 3 till
  • Laddar…
N Nils ST skrev:
I dessa sammanhang brukar man skriva tex. jag anser att brevet är stötande. Det är ju en helt subjektiv åsikt. Det är ju inte fakta du kommer med.
Har någon påstått det?
Du skriver antagligen i forumtråden via ombud...

P pmd skrev:
Det är inte Busch som beter sig oseriöst. När det har uppstått så många frågetecken efter köpet är det mycket viktigt att allt reds ut på bästa sätt. Bästa sätt är att en oberoende part gör den utredningen, och gärna en oberoende part som har juridisk kompetens samt makt att besluta i ärendet.
”Makt att besluta i ärendet” .... Hahahaha ska rådgivaren besluta om Ebbas förstörda roll som partiledare??? Ojojoj så korkat

P pmd skrev:
I mina ögon ser det mindre vänligt ut.
Man kan inte med svenska människor hota med skadestånd etc och skriva under med vänlig hälsning... det gör bara folk som lägger hästhuvuden i sängar hos folk

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.