258 982 läst ·
3 081 svar
259k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Går en ägare av byggahus.se , Marlene Eriksson in och berättar något åt dig, som vad inte passar här inne, då ska man lyssna , hon kan berätta på ett fint sätt, som ej topic varav bortplockad , fast den inte skiljer sig från övrigt, men innehåller känslig information eller ett sätt som inte bör anses som lagligt .Staffan2000 skrev:
Du tänker själv efter när du svarar på henne, om det var på corona linjen , du även nämnde det till henne.
Så ja ,jag är mycket snabb på plocka fram info, på vad andra har skrivit på dessa tusentals trådar.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Tror du gör en höna av en fjäder. Jag tror ingen bryr sig ett dugg om vilken sida du står på. Jobbig känsla eller hur?T Takläggare skrev:Som sagt har man lite bästa svar så har man ändå presterat på Byggahus.se ,bättre det än en profil med bara oreda bakom sig ,nu har jag inte blandat mig in så mycket i att ge råd och tips , dela med mig av den kunskapen . utan helhet använt andra trådar , med tanke på stormen som uppstår bara på ställa sig på gubbens sida är lite konstig, alla dessa hatiska känslor som uppstår, det tidningarna skriver riktas mot mig. tidningarna har mer info än oss, dom har sett alla papper, snackat med bägge parter, deras åsikt är inte bara tagen ur luften.
En sak är säker dom framför mer sanning än en politiker . Dom har avslöjat många politiker o fått dessa att avgå. samhällsnytta gör dom, detta ska vi vara glada över.Tomtom79 skrev:
Jo, det kan jag hålla med om. Vad vi måste komma ihåg är att de flesta tidningar är politiskt styrda, så de granskar då aldrig "sina egna", bara motståndarsidan som de vill smutskasta så mycket som möjligt. Sedan en självcensur för att hålla sig inom åsiktskorridåren, och inte utanför boxen (som vi ju pratat om tidigare i tråden flera ggr)T Takläggare skrev:
Av någon anledning blir vissa sådana här "affärer" större än andra oavsett vilken dignitet de egentligen har. Toblerone, husaffär, "närstående" kriminell, järnrör... stort blir smått och smått blir stort.
Hej.T Takläggare skrev:Går en ägare av byggahus.se , Marlene Eriksson in och berättar något åt dig, som vad inte passar här inne, då ska man lyssna , hon kan berätta på ett fint sätt, som ej topic varav bortplockad , fast den inte skiljer sig från övrigt, men innehåller känslig information eller ett sätt som inte bör anses som lagligt .
Du tänker själv efter när du svarar på henne, om det var på corona linjen , du även nämnde det till henne.
Så ja ,jag är mycket snabb på plocka fram info, på vad andra har skrivit på dessa tusentals trådar.
Nu har jag spenderat tio minuter av mitt resterande liv åt att läsa ditt inlägg, gång på gång. Men jag förstår inte vad du vill förmedla.
Staffan
Denna är helt otrolig, detta har jag glömt att ta upp, hur många kan få ett tjänsteföretag som arbeta med fastighetsrätt , att ändra åsikt , denna Nils ST använde som sin starkaste källa.T Takläggare skrev:
Att dom sedan ändra och tolka lagen som jag tolka den, även detta är en bedrift som få klarar.
Ajdå, jag närde ett litet hopp ett tag om att medlemmar kastades ut för gott efter tre varningar. Inte den amerikanska modellen här alltså.Staffan2000 skrev:
Jag fick kolla in mig själv. Vaningarna är aktiva en månad tydligen, så de kom efter varandra för några år sedan. Alltså inte tre aktiva samtidigt, ifall det har någon betydelse.P Pin skrev:
Staffan
Själv tycker jag att avstängningar generellt är av ondo, eftersom de riktigt underhållande inläggen levereras av avstängningsskribenterna. "Liteavvarje", är ett strålande exempel på en person med stort underhållningsvärde.P Pin skrev:
Staffan
Att grooma en äldre man och tvinga honom sälja sin fastighet är åldringsbrott oavsett om du använt domstol eller ”bullfika”A Argastesnickaren skrev:Mitt första inlägg i denna tråden.
Du säger att Ebba inte kan komma undan med åldringsbrott!!!!
Trots att som jag förstått det så klagar inte Esbjörn på att ett brott har blivit begånget utan på att han har ångrat sig.
Varför tjatar ni hela tiden om brott mot en pensionär som ångrar sig där isåfall brottet är ett brutet avtal???
Att Ebba lovat Esbjörn att inte fullfölja köpet orsakar problem om hon inte står vid sitt ordP pmd skrev:Känner du dig förvirrad?
Busch är inte min typ, och hennes politik faller mig inte heller i smaken, men en av hörnpelarna i en rättsstat är att alla ska behandlas lika av rättsväsendet. Det fungerar väl inte alltid som avsett, men vi kan åtminstone försöka. I så fall duger det inte att låta ens personliga aversioner styra. Rättsväsendets exekutörer är bara människor så de kan påverkas av den allmänna opinionen. Vi som är små kuggar i den allmänna opinionen bör därför rannsaka oss själva och tänka efter lite innan vi piskar upp en pöbel.
Jag uppmanar ingen pöbel