T Takläggare skrev:
Ny skribent med tuff attityd ser jag. eller en gammal användare som vill skriva anonymt , alltid lite skumt.
Inte "värre" än någon som inte törs visa sin profilsida, utan väljer att dölja den i stället.....:thumbdown:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Olagligt o pressa en gammal sjuk man, lite skillnad , sedan som sagt en politiker som gör det, som kämpar för äldres rätt i samhället
Esbjörn fick upp priset från 2,5 till 3,9 milj genom att pressa Ebba som behöver ett boende nära sina barns pappa och det är svårt att hitta en fastighet i närområdet. Inte vackert av Esbjörn att utnyttja en nyskild flerbarnsmamma men inte olagligt

• Gilla
  • Haha
PierrePierre och 7 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Det totala taxeringsvärdet för fastigheten uppgår till 3 493 000 kronor. Ebba Busch betalade 3,9 miljoner kronor, alltså endast 400 000 kronor mer än taxeringsvärdet.
Ja, men taxeringsvärdet är ett teoretiskt värde, som inte tar hänsyn till husets förfall, fastighetens vanskötsel, förbuskning osv.
Så taxeringsvärdet är knappast något att basera en värdering av fastigheten på.
Och det är egentligen en relik: Det skapades som underlag för fastighetsskatten, vilken numera är avskaffad.

• Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
T
TT4F TT4F skrev:
Takläggare/Byggarätt

Jag är djupt imponerad av hur Ni trots att Ni har både massivt motstånd och logisk bevisning emot Er, skakar av allt och maler på. Ni är som teflonpannor, inget fastnar.

Om jag någon gång skulle behöva bevisa att jorden är platt, eller att 5G orsakar CVD-19, så är det Er två jag vill ha på min sida. På Er biter inget och Ni har alltid en totalt irrelevant ny aspekt för att skapa total förvirring när Ni är på väg att bli överbevisade.

Jag tar av mig (folie-) hatten och bockar ödmjukt. Ni är evolutionens mästerskapelser på hur troll agerar på trådar.
Vad har ni lagt fram för bevis?
Jag har då kört minnesförlust live på tråden med en av er Ebba anhängare,
Bevisa äganderättensövergång, mm osv, vart är era bevis.
Även om polisen blir utjagade ur Rinkeby, Araby, Rosengård, Gottsunda eller andra utanförskapsområden så ger dom inte upp. så fungerar rättsväsenet , även här.

P
T Takläggare skrev:
Framkommer inte vilken ordning värderingarna har gjort, mer än att Ebbas vän gjort den sista värderingen, men inte om den låg på 3,9 o dom andra på 4,2 , så detta återstår o se.
Var framgår det att Buschs vän gjort den sista värderingen?
(Jag utgår från att du syftar på brodern till Buschs bloggande vän.)

N
TT4F TT4F skrev:
Takläggare/Byggarätt

Jag är djupt imponerad av hur Ni trots att Ni har både massivt motstånd och logisk bevisning emot Er, skakar av allt och maler på. Ni är som teflonpannor, inget fastnar.

Om jag någon gång skulle behöva bevisa att jorden är platt, eller att 5G orsakar CVD-19, så är det Er två jag vill ha på min sida. På Er biter inget och Ni har alltid en totalt irrelevant ny aspekt för att skapa total förvirring när Ni är på väg att bli överbevisade.

Jag tar av mig (folie-) hatten och bockar ödmjukt. Ni är evolutionens mästerskapelser på hur troll agerar på trådar.
Bästa kommentaren i hela tråden:rofl:
Det är omöjligt att bevisa något för någon som bara antingen svamlar om etik och moral eller tolkar alla sorters domar så det ska passa hans eget påstående.
Vi är många som gjort ett tappert försök och det glädjer mig att det hela tiden är någon som tar vid diskussionen även om det är ett hopplöst fall. Allt som skrivs nu har i princip redan skrivits tidigare i tråden, allt har vänts ut och in flera gånger. Mina förhoppningar om att få vissa här att förstå lagstiftningen är borta för länge sen.

• Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
S
D Dr Jumping Jack skrev:
Esbjörn fick upp priset från 2,5 till 3,9 milj genom att pressa Ebba som behöver ett boende nära sina barns pappa och det är svårt att hitta en fastighet i närområdet. Inte vackert av Esbjörn att utnyttja en nyskild flerbarnsmamma men inte olagligt
Men nu har dock Esbjörn tyvärr tagit till olagliga metoder också. Han tycks ha begått det allvarliga brottet falsk angivelse genom att polisanmäla Ebba för ett påstått brott som han vet att hon inte har begått.

Att Ebba inte har koll på fastigheters värde är inget konstigt, hon är inte mäklare, och när Esbjörn säger att han inte vill ha mäklare inblandad så är det ju inte så lätt för Ebba att veta vad hon ska bjuda. Esbjörn kunde sagt sitt pris från början med det gjorde han inte. Istället ordnade Ebba inte en utan två olika mäklare som var för sig värderade bostaden. Sedan tog Esbjörn den girigbuken som skor sig på unga ensamstående mammor och utgick från enbart den högre värderingen och satte sitt pris utifrån den. Vilken moraliskt skodd person som helst hade ju tagit medelvärdet av värderingarna som utgångspunkt. Särskilt en äldre gentleman som säljer till en ung kvinna som dessutom är ensamstående mor hade, på sin höjd, gjort så.

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T
R roli skrev:
Inte "värre" än någon som inte törs visa sin profilsida, utan väljer att dölja den i stället.....:thumbdown:
Min har varit öppen men efter jag visade lite byggahus funktioner så börja dom flesta låsa dom, även jag.

P
S Snickerick skrev:
Det är bara ett litet krux, vilka lagparagrafer lutar man sig emot när man begär att avtalet skall ogiltigförklaras på denna grund. Jag hittar inget vare sig i JB eller avtalslagen som stöder ett ogiltigförklarande endast på denna grund.
Det borde väl vara Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning som kan vara tillämplig.
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...3-om-verkan-av-avtal-som-slutits_sfs-1924-323

• Gilla
Snickerick
  • Laddar…
T
N Nils ST skrev:
Bästa kommentaren i hela tråden:rofl:
Det är omöjligt att bevisa något för någon som bara antingen svamlar om etik och moral eller tolkar alla sorters domar så det ska passa hans eget påstående.
Vi är många som gjort ett tappert försök och det glädjer mig att det hela tiden är någon som tar vid diskussionen även om det är ett hopplöst fall. Allt som skrivs nu har i princip redan skrivits tidigare i tråden, allt har vänts ut och in flera gånger. Mina förhoppningar om att få vissa här att förstå lagstiftningen är borta för länge sen.
Ja jag vet det var du som enträget hänvisa äganderättens övergång var direkt, men nu finns dom T2126-19 som visar hur HD läser ett köpekontrakt och när äganderätten övergår, även din källa har ändrat åsikt i frågan.

S
P pmd skrev:
Var framgår det att Buschs vän gjort den sista värderingen?
(Jag utgår från att du syftar på brodern till Buschs bloggande vän.)
Ingen av Buschs vänner är inblandade i affären, så om någon sagt det är det bara ännu ett i raden av många falska anklagelser från några ljusskygga element i tråden.

Brodern till Ebbas bloggande vän ordnade mallen till köpeavtalet. Han gjorde ingen värdering.

Den enda av Buschs vänner som så vitt känt haft någon som helst "delaktighet" är den vän som gjorde Ebba sällskap då köpeavtalet undertecknades. Men jag har inte sett att det framkommit något namn på den vännen. Det enda vi vet om henne är vilken stol hon satt på, för det kom Esbjörn mycket väl ihåg...

T
P pmd skrev:
Det borde väl vara Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning som kan vara tillämplig.
[länk]
Denna har vi redan gått igenom, vi vet även att den ändra sig runt 80-talet, så inte den tyvärr.

P
S Snickerick skrev:
Brodern till Ebbas bloggande vän ordnade mallen till köpeavtalet.
Ja, det är välkänt vid det här laget.
S Snickerick skrev:
Han gjorde ingen värdering.
Hur vet vi vilka mäklare som gjorde värderingarna? Hur vet vi att det inte var brodern till Buschs bloggande vän?

P
T Takläggare skrev:
Denna har vi redan gått igenom, vi vet även att den ändra sig runt 80-talet, så inte den tyvärr.
Nej, den är ändrad 1991. Följ länken och läs själv.

• Gilla
Dan_DR
  • Laddar…
T
TT4F TT4F skrev:
Takläggare/Byggarätt

. Ni är evolutionens mästerskapelser på hur troll agerar på trådar.
Jag är nog den mest öppna här, somliga vet till och med vem jag är, vad jag har gjort och vart.

Jag försvarar bara en gammal gubbe, kunde lika väl ha vart att jag försvara Ebba, men ställde mig på den sida som hade minst anhängare som jag oftast gör när jag skriver. eller skriver på några upprörande linjer , men kan även backa som Elda butikens fall , där börja bägge parter skriva och detta var lite kusligt, men en mycket trist historia, där står jag på den ensamma killens sida. men ger inte råd, då det kan användas emot han, just att motparten läser.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.