39 363 läst ·
290 svar
39k läst
290 svar
Ebba Busch erbjuds pengar för att riva huskontraktet
Nja tänk lite så här också..D djac skrev:
vem drabbar det hårdast om det kommer ut att de fuskat med t, ex bostadsbidrag eller lägenhetsköp?
Jo vänsterblocket..
speciellt S.. Varför?
S har varit en stor del om inte den enda aktiva som drivit fram dessa bidrag.. Och att då utnyttja dessa emot sina egna stadgar och medborgare.. blir riktigt illa...
medans en högerpolitik med fingrarna i kakburken ses mer som en helt naturlig sak..
Jag ser dock mer rubriker om höger politiker än om vänster.. Men ändå kryper det fram efter ett tag att under samma period som man jagade en höger politiker skedde värre saker med en hjälp av en vänster politiker...
Jo jag gör ju det..D djac skrev:
Jag håller på och jagar fusk röjare i skogen..
Och skapar framtidens skogar, helt utan bidrag eller stölder..
Jag bidrar därmed till klimatnyttan, då skogen binder co2, vad gör du själv?
Toppen, det där känner jag inte till så mycket om men lär mig gärna.Maskintok skrev:
I detta samtalet håller jag en civiliserad linje och är en motkraft till den massiva desinformationsattack som samhället utsätts för och de konspirationsteorier som frodas.
Vi jobbar mao sida vid sida för en bättre framtid!
Jag tror helt enkelt du har den mänskliga egenskapen confirmation bias, men att det pågår andra felaktigheter samtidigt som andra utreds har du nog helt rätt i.Maskintok skrev:
teorier och teorier..D djac skrev:
Man ser ju genom åren att den granskande skaran har valt en sida och att de flesta journalister är vänster eller mp anhängare..
När det kommer till detta med Ebba så har folk fått för sig att det är Ebba som skapat hela problematiken.. medans det egentligen är en herre som hade hoppats på en sosse affär.. dvs där politikern backat och sett till att betala det dubbla för våra skattemedel.
Men nu möte han en bestämd kvinna med lite skinn på näsan och jävlar anamma..
Det skrämde honom rejält.. att han sedan Inte betalade tillbaka summan som Ebba betalade i handpenning och dess svammel uttalanden visar bara på att pengarna var redan borta..
ett ombud av kvalitet hade inte låtit sin klient hålla på så här som gubben har gjort..
Det är ingen teori att ombuden mest troligt är med på noterna, tvärtom det är ett faktum..
att sedan Ebba gick ut och skrev sanningen som ändå var förtal, nja det var och är synd att det inte gick upp i rätten.. För då hade mest troligt det blivit en fläck av detta ombud.. Och inget mer dravel från Esbjörns sida... Men det är förståeligt att Ebba valde som hon gjorde.. Men synd är det... Och hade hennes motståndare inom partiet fattat att kampen vore över lätt bara de gav sitt stöd, så hade de gjort detta... Eller är det så att vissa människor hellre väljer en moraliskt dålig väg för att själv vinna mark? naturligtvis är det så... Adaktusson är inget undantag.. snarare tvärtom..
Menar du att medlemmar av familjen Bonnier lägger sig i nyhetsrapporteringen i Expressen?Maskintok skrev:
Liberal betyder inte vänster. Det är bara folk långt ute på högerflanken som inbillar sig det. Där de befinner sig är allting (utom de själva) vänster.
Tramsigt, tycker jag. Busch har hamnat i den situation hon är i utan egen förskyllan. Hon har inte gjort några fel i fastighetsaffären med Bolin.D djac skrev:
(Förtalsaffären är en annan sak. Där gjorde hon ett monumentalt dumt misstag, men nu är det ju fastighetsaffären som fortsätter och inte förtalsaffären).
Ja, det kan man tycka och då har vi ändå en oerhört snäll och nästan undfallande press, hade det varit i England tex så hade tonen och täckningen varit helt annorlunda. Jag kan förstå att folk inte vill hamna i det strålkastarlkuset och därför förhåller sig så att de undviker det.P pmd skrev:
Det ligger en del i det. Brännström började inte skriva om Bush fastighetsaffär i första hand för att det var en partiledare inblandad, utan snarare för att det fanns en snyfthistoria att mjölka med en gammal man som hade "ångrat" sig. Att Binninge och Brännström är gamla bekanta gjorde också att Brännström hade god insikt i det rättsliga händelseförloppet. Vid något tillfälle skrev Brännström i Expressen om en utveckling i rättstvisten innan Tingsrätten visste om den.D djac skrev:
Man kan också av den här historien dra slutsatsen att svenska journalister inte är så värst insatt i de lagar och regler som reglerar fastighetsaffärer. Eller så låtsas de inte om att de har det för att kunna skriva snyftartiklar.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 290 inlägg
Nyhetssidorna på våra dagstidningar har ingen politisk färg, i alla fall inte offentligt, så var Expressen står politiskt är i grunden ovidkommande. Och går du av någon outgrundlig anledning inte med på den premissen så är inte socialliberaler och kristdemokrater de såtaste av vänner och fp var vid affärens zenit stödparti åt S/Mp-regeringen.D djac skrev:
Det finns det ju å andra sidan om mycket. Det här var rännstensjournalistik av ett slag där den lille mannen ställdes mot den mäktiga politikern. En krystad konflikt normalt sett och i sak totalt felaktig här. Och till sin natur ett vänsterperspektiv som är svårt att förstå att det inte skrattades bort på ett redaktionsmöte – ensamstående småbarnsmor mot välbeställd socitetsarvtagare är ärligt talat ett lika (o-)rimligt perspektiv.D djac skrev:
Som sagt, det finns en bias här som gjorde en ickesak till en tidningsanka och ett drev. Det ursäktar inte Ebba Buschs förtal, men det skedde väldigt långt in i processen och är näppeligen orsaken till denna storm i ett vattenglas.
Andra bra exempel på osmidighet är Löfvens besök i en butik under julrushen förra året, samt ministrars och höga tjänstemäns utlandsresor när pandemin var som värst. Alla dessa exempel visade prov på dåligt omdöme samt brott mot förhållningssätt som hade påverkan på oss andra. Busch följde bara lagar och regler.D djac skrev:
Du bonnier är sossar.P pmd skrev:
liberalerna är mer sosse än fristående och åt höger.. detta visade sig tydligt för ca 7 år sedan... Så jo.. jag är allvarlig med det jag skrev.
Nä inte direkt för vart är all fakta om Esbjörn och hans fd ombud?D djac skrev:
kärringen som finns där i bakgrunden, med sina affärer.. vart är den faktan och granskningen?
enda som det skrivs om är att Ebba gjort eller gör... Inget annat... Då har man valt sida..
juholt.. Wallström.. m, fl... dessa skandaler påverkade S väldigt hårt...P pmd skrev:Andra bra exempel på osmidighet är Löfvens besök i en butik under julrushen förra året, samt ministrars och höga tjänstemäns utlandsresor när pandemin var som värst. Alla dessa exempel visade prov på dåligt omdöme samt brott mot förhållningssätt som hade påverkan på oss andra. Busch följde bara lagar och regler.
Står man tillräckligt långt till höger, ser alla ut som vänsteranhängare.Maskintok skrev:
Bättre att du håller dig till motorer, för när du pratar politik, blir det bara rappakalja