12 826 läst ·
25 svar
13k läst
25 svar
Easy-cover väv????
Har använt easy-cover själv i vardagsrummet med gott resultat!
Håller nu på att fixa lite i köket. Är det någon som vet om det skulle vara olämpligt att använda väven även där? Finns det några utryckliga begränsningar på vilka underlag som man kan använda den på?
Minns ju inte så noga...
Gott nytt år!
Håller nu på att fixa lite i köket. Är det någon som vet om det skulle vara olämpligt att använda väven även där? Finns det några utryckliga begränsningar på vilka underlag som man kan använda den på?
Minns ju inte så noga...
Gott nytt år!
Har satt easy-cover i vardagsrum och kök. Kanonresultat, helt släta väggar, bara att måla. Om man är nogrann alternatitvt överlappningsskär skarvarna behöver man inte spackla skarvarna, de försvinner helt.
Enligt mig är easycover helt outstanding om man inte är kung på bredspackling. Dock lade jag ner lite underarbete, spacklade hål och gick över väggen grovt med sandpapper.
Enligt mig är easycover helt outstanding om man inte är kung på bredspackling. Dock lade jag ner lite underarbete, spacklade hål och gick över väggen grovt med sandpapper.
Hmmm, vad är spalta? Har en strukturtapet i hallen o trappan som jag vill bli av med och tycker att det här med easy-cover låter intresant, men...ska jag också prova att spalta? Som sagt - är lite i okunnigaste laget här..;-)Fredrik. skrev:
/Pia
Medlem
· Stockholm
· 136 inlägg
Spalta är att ta isär tapeten. Det kan gå att dra bort det översta lagret, det med strukturen. Då får du en slät tapetyta kvar. Men det finns också strukturtapeter som det inte går att göra så med.
är det någon som testat och sätta den i taket ?
Måste citera mig själv och konstatera att det blev kanonbra, jag spacklade den gamla väven 1 gång, slipade av och bättrade på med spackel på något ställe igen (jag är lite ovan med spackelspaden). Sedan på med vanligt vävlim, jag vet att våtrumslim har bättre utjämningseffekt men på Bauhaus kostar 5 liter våtlim 269kr och man får 15 liter vanligt vävlim för samma peng. Då gör jag hellre bra underjobb och kör med vanligt lim och det verkar funka jättebra, har endast sätt några våder men det ser mkt bra ut.David_Q skrev:Nu ska jag fixa hallen där jag har en icke-spaltbar väv och funderar på att köra målartvätt på allt, spackla så tunt det bara är möjligt en gång och sedan upp med EasyCover (med fett med vävlim). Då blir jag ju inte beroende av att spacklingen blir så kanon med massa slipning och spackelomgångar etc...
Vad tror ni....kanon eller kalkon ;D
Lyfter den här tråden för eventuella nya Easy Cover-intresserade.
Klicka här för att svara