Jag har satt upp en lång ljusslinga med E27 lampsocklar i trädgården. I vissa socklar vill vi inte ha några lampor och vill därför sätta igen sockeln med någon typ av petskydd eller lock. Tänkte att det måste ju finnas men jag lyckas inte hitta någonstans där man kan beställa. Det enda jag hittar är någon privatperson i USA som har printat egna, det är dom ni ser på bilden.
Vart köper man petskydd/lock till E27 sockel?
Vart köper man petskydd/lock till E27 sockel?
Det existerar nog inte som enskild produkt men du kan köpa vanliga propphuvar i porslin, de har också E27-gänga.
Edit: Ljusslingan ska väl helst inte hänga så lågt heller om det är 230 V. Jag hade valt klenspänning för en sådan applikation.
Edit: Ljusslingan ska väl helst inte hänga så lågt heller om det är 230 V. Jag hade valt klenspänning för en sådan applikation.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 804 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 804 inlägg
Amazon har en variant, men frakten kostar såklart från USA: https://www.amazon.com/Socket-Safety-Recessed-Standard-Sockets/dp/B0CGT236KD?th=1
5 för en hundring drygt plus frakt.
Enda andra jag hittar är samma som du efter 5 minuters Googlande och min Google-Fu är utmärkt.
Walmart har också. Som så mycket annat finns det på andra sidan atlanten.
5 för en hundring drygt plus frakt.
Enda andra jag hittar är samma som du efter 5 minuters Googlande och min Google-Fu är utmärkt.
Walmart har också. Som så mycket annat finns det på andra sidan atlanten.
Tack! Är E26 (som den du länkade) och E27 samma storlek?MultiMan skrev:
Denna är gjord för utomhusbruk står det i alla fall?S sinuslinus skrev:
https://www.lampgrossen.se/produkt/Ljusslinga-Flatkabel-E27-Svart-med-faste-sv-14
Eh... Jag skulle vara ganska skeptisk mot den där produkten för att vara ärlig. Det står ingenstans vad kabelarean är men även om vi antar att den är 2,5 kvmm så är 100 m kabel i längsta laget för att klara utlösningsvillkor för normala säkringar (C10A, troligen den vanligaste avsäkringen).
Att helt okritiskt hänga upp det där skulle jag inte rekommendera. Man bör åtminstone räkna på det. För övrigt måste jag säga att det är rätt oansvarigt att sälja en sådan 100 m lång ljusslinga.
Att helt okritiskt hänga upp det där skulle jag inte rekommendera. Man bör åtminstone räkna på det. För övrigt måste jag säga att det är rätt oansvarigt att sälja en sådan 100 m lång ljusslinga.
Dock dåligt med jord i kabeln så då ska strömmen lyckas leta sig ner mot marken på något sätt.A avh67f skrev:
Klicka här för att svara