Kan man hyfsat enkelt sätta upp en e-post server, med egen domän och få både webbmail samt mailen i mobilen, hemma?
Har Bahnhof med publik ip, gäller kanske 5 konton.

Företaget som har domänen och webbhotell med mail läggs ner inom kort och jag har haft samma e-post i minst 20år så det känns väldigt drygt att byta...

Det är inga problem att ta över domänen, webbserver behövs väl egentligen inte men kunde kanske vara roligt att ha
 
Ja det är relativt enkelt. Men det är ju så billigt att köpa tjänsten inkl SSL certifikat m.m.

Jag kör själv privat mail och somännamn via one.com och kan därigenom sätta upp obegränsat med konton med SSL av typen Exchange. Där ingår även kalendrar så jag har ersatt Gmail helt och hållet med detta.

https://www.one.com/sv/epost
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Ja det är relativt enkelt. Men det är ju så billigt att köpa tjänsten inkl SSL certifikat m.m.

Jag kör själv privat mail och somännamn via one.com och kan därigenom sätta upp obegränsat med konton med SSL av typen Exchange. Där ingår även kalendrar så jag har ersatt Gmail helt och hållet med detta.

[länk]
Ok så man flyttar allt dit då
För 59 eller 68/mån så sköter dom allt och man får både flera konton, egen domän och webbmail?
 
nino nino skrev:
Ok så man flyttar allt dit då
För 59 eller 68/mån så sköter dom allt och man får både flera konton, egen domän och webbmail?
Domännamn behöver du köpa till separat. Det är en engångskostnad årsvis normalt vis.
Därefter kan du använda epostkontot du köpt för flera av dina domäner om du vill.

Du får krypterad säker epost för hur många konton du vill utan begränsning på antal mail eller filstorlek etc. Du får även möjlighet att använda dig av Exchange som är bäst enligt mig när man har kontot uppsatt på många olika enheter. Framförallt om du tänkt nyttja kalendern och dela med familj osv. Du kan ha flera kalendrar (ex en för födelsedagar, en för familj delad osv...).

Webbmail ingår som fungerar väldigt bra med både epost och kalender.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Domännamnet har jag redan tillgång till

Funkar Exchange med Android och iPhone också? Så man kan dela, är hopplöst för mig att vet hur tanten jobbar så just det vore ju toppen, att kunna se hennes schema om hon lägger in det vill säga
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.