Medlem
· Stockholms
· 977 inlägg
Ett framsteg är ju att regionala variationerna lyfts fram i typhus på frimärken, men man hoppas ju på lite mer... 
Medlem
· Västerbotten
· 839 inlägg
Fast jag säger inte att det han säger är fel.Mackmyra skrev:
Jag sitter faktiskt och jobbar på en bok om byggnadsvård i övre norrland. Det behövs.
Medlem
· Stockholms
· 977 inlägg
Åtminstonde en kund till en sådan bok finns i Roslagen...
Ett utmärkt inlägg Hermes, även om jag inte håller med dig i allt. Jag tror precis som du att samla information och väga olika källor mot varandra leder vidare. Men är inte den "personfixering" som till viss del diskuteras här naturlig? Eftersom han har en hel del makt i byggnadsvårdsvärlden så är en diskussion om hur han framför sina åsikter eller vad han säger väl inget konstigt? Precis som att det inte är konstigt att folk bryr sig i hur eller vad Borg säger om stadsfinanserna. JAg tror alltså, i motsats mot vad du verkar tycka (rätta mig om jag har fel), att byggnadsvården utvecklas både av att fylla i kunskapsluckor _och_ av att säga sin mening om de som leder den. Det tycker jag inte är något "specifikt svenskt och lite osunt", snarare tvärtom och leder till att byggnadsvården utvecklas. 
(Har för den delen nu omformulerat blogginlägget för den som är intresserad, trots att de tidigare textraderna som var skrivna i lite affekt verkade ara bra på att skapa bra debatt.)
(Har för den delen nu omformulerat blogginlägget för den som är intresserad, trots att de tidigare textraderna som var skrivna i lite affekt verkade ara bra på att skapa bra debatt.)
Redigerat:
Medlem
· Stockholms
· 977 inlägg
vilket program var det?
Medlem
· Västerbotten
· 839 inlägg
Det går att lyssna på internet, http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=3048
Skulle kanske haft en egen tråd för detta med radio men fortsätter här.
Det gick även ett annat program i P1 i början på veckan kallat återställarna, låter som något annat
Det går också att lyssna på nu, men det var väl inte riktigt i min smak det heller.
Som nämndes innan i tråden, det beror väl på vad man har för förväntningar och jag kanske får ändra lite på dem.
Det gick även ett annat program i P1 i början på veckan kallat återställarna, låter som något annat
Det går också att lyssna på nu, men det var väl inte riktigt i min smak det heller.
Som nämndes innan i tråden, det beror väl på vad man har för förväntningar och jag kanske får ändra lite på dem.
Klicka här för att svara