1 277 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dyr el vid badrumsrenovering
Hej,
har under hösten fått in ett par offerter gällande renovering av mitt badrum.
Två punkter på alla offerter har särskilt dyra tycker jag, de punkterna är elen och plattsättningen.
Golvytan i badrummet är ca 6m2, det enda som ska läggas till, utöver den el som är där idag, är golvvärme.
Priserna varierar från 12500-21500kr.
Vad är det som är så dyrt?
MVH
har under hösten fått in ett par offerter gällande renovering av mitt badrum.
Två punkter på alla offerter har särskilt dyra tycker jag, de punkterna är elen och plattsättningen.
Golvytan i badrummet är ca 6m2, det enda som ska läggas till, utöver den el som är där idag, är golvvärme.
Priserna varierar från 12500-21500kr.
Vad är det som är så dyrt?
MVH
Det kan bla bero på om firman som lämnat offerten har egna elektriker och/eller plattsättare/golvläggare.
Om firman har dessa inom sina väggar så blir det antagligen billigare än om dom ska hyra in dessa tjänster.
Om firman har dessa inom sina väggar så blir det antagligen billigare än om dom ska hyra in dessa tjänster.
Kan ju tänkas att det måste till en jordfelsbrytare i kopplingsskåpet (är väl ett krav när det gäller ny el i badrum).
För mig gick elektrikerns jobb med jordfelsbrytare, golvvärme och 6 LED-spottar i taket på 17 000 kr.
För mig gick elektrikerns jobb med jordfelsbrytare, golvvärme och 6 LED-spottar i taket på 17 000 kr.
Klicka här för att svara