Hej
Har haft ute en kille för att göra en offert på dränering på vår villa. Vi har ett enplans med källare byggt 1970. Huset är på 114 kvm med vidbyggt garage. Dessutom ska två stenkistor grävas. Vi fick en offert på 159900:-. Jag fick en smärre chock. Är inte detta otroligt dyrt? Har hört priser som runt 2000:- /löpmeter och detta är ju lååångt över. Har jag fel information. Kostar det så här mycket nu?:S

Inte för jag har koll på det men om du tar in 2-3 aktörer till för offert så kommer du genast se om det är mycket eller normalt :-)

Som ovanstående, ta in fler offerter.

När vi tog in dräneringsofferter var den den dyraste mer än dubbelt som dyr som den billigaste. Båda var "svenska" företag.

Men ibland är det helt enkelt dyrt, vi har ett takbyte på gång och har tagit in tre offerter. De två svenska firmorna lämnade i princip samma pris vilket vi inte har råd med. En firma med ungerska "snickare" offererade ca halva priset men arbetsledaren som var hemma och tittade på jobbet gjorde ett knepigt intryck så jag kommer att samla ihop ett gäng polare och göra takbytet själv till våren.

Det där är nog marknadspris iaf här i Stockholm.
Sen rotavdraget kom passar hantverkarna på att höja priset så att dom kan sno pengarna.
Samma firma något år innan rotavdraget kom hade ett betydligt lägre pris för ett identiskt hus...
Vi försökte ta in ca 10 anbud.7 bemödade sig med att komma och kolla.
3 orkade skicka in ordentliga offerter alla 3 låg runt den pengen du fått på din offert.
Fredrik

dränerade och isolerade 200 mm pordrän i somras och tog in 5 olika firmor, tre lämnade offert. priset låg mellan 3-4 tkr per lpm före rot.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.