9 142 läst ·
47 svar
9k läst
47 svar
Dyckertpistol Bostitch GBT1850K
Jag står och väger mellan Paslode IM50 och Bosticht men har inte erfarenhet av någondera.
Vet någon om dyckertspiken är standard till Bostichtpistolen så att det går få tag i dessa i "normala" byggshopar eller är dessa också något som måste beställas från Motek? Tacksam om någon kan hjälpa mig i detta val. / Johan
Vet någon om dyckertspiken är standard till Bostichtpistolen så att det går få tag i dessa i "normala" byggshopar eller är dessa också något som måste beställas från Motek? Tacksam om någon kan hjälpa mig i detta val. / Johan
Jag har bara erfarenheter av luftdriva pistoler. När jag köper såna här saker så köper jag prylar som jag aldrig skall behöva ersätta. De skall hålla mitt liv ut. (jag är 41) Därför blir batteridrivna saker automatiskt diskvalificerade. De två senaste pistolerna som kom var luftdrivna och av fabrikatet Porter-Cable. En 23g pin nailer och en 18g narrow crown stapler.Ljusbris skrev:
Jag tycker att 18g kan vara OK om det är panel på vägg, men i tak tycker jag att man skall upp i minst 16g. Eller kanske en 18g crown stapler? Jag spikar all panel och de flesta lister med 15g. Svagheten med 18g är att skallen är så liten. Spiken i sig sitter oftast kvar i underlaget om man drar ut en panelbräda som är spikad med 18g.
Är det värt att beställa från USA vad avser luftdrivna pistoler jämfört med om jag skulle gå och köpa dem i bygghandeln med "bra" rabatt. Jag har aldrig jobbat med luftdrivet förr och är lite rädd för att luftslangen är något otympligt att ha omkring sig. Vilken luftslang rekommenderar du att jag i så fall skaffar. Kan jag köpa Biltemas eller är de för dålig kvalité om du skall vara livet ut
.
Jag har varit helt inställd på att gå för batteridrivet men är jag osäker. Måste man ha en STOR kompressor eller går det med en mobil? -Johan
Jag har varit helt inställd på att gå för batteridrivet men är jag osäker. Måste man ha en STOR kompressor eller går det med en mobil? -Johan
Om det är värt eller inte får du bedöma själv. Jämför din lokala försäljare med Toolking, och ta i beaktande att det tillkommer frakt, tull och moms på privatimporten. Tänk även på att eventuella reklamationer sannolikt blir enklare att hantera om du köper lokalt.
Vad gäller slangar så är det naturligtvis bekvämare att slippa dem. Samtidigt är det bekvämt att slippa trassla med gaspatroner och specialformat på spik. Plastbandad 21-graders kan man hitta var som helst och nästan när som helst. Till och med på Biltema. Några riktigt bra slangar har jag inte hittat ännu, men jag har heller inte letat så intensivt. Jag kör med en 20-meters gummislang från Jula. Ibland har jag upp till 40 m slang inkopplat, och det är inga problem när man håller på med spikpistoler. En spikpistol fungerar så att den laddar upp med luft mellan slagen. Den luft som används för att skjuta spiken finns redan i pistolen när man trycker på avtryckaren. Om man skjuter mycket snabba serier kan det bli problem, men då får man ta det lite lugnare helt enkelt.
Vad gäller slangar så är det naturligtvis bekvämare att slippa dem. Samtidigt är det bekvämt att slippa trassla med gaspatroner och specialformat på spik. Plastbandad 21-graders kan man hitta var som helst och nästan när som helst. Till och med på Biltema. Några riktigt bra slangar har jag inte hittat ännu, men jag har heller inte letat så intensivt. Jag kör med en 20-meters gummislang från Jula. Ibland har jag upp till 40 m slang inkopplat, och det är inga problem när man håller på med spikpistoler. En spikpistol fungerar så att den laddar upp med luft mellan slagen. Den luft som används för att skjuta spiken finns redan i pistolen när man trycker på avtryckaren. Om man skjuter mycket snabba serier kan det bli problem, men då får man ta det lite lugnare helt enkelt.
jag har beställt en från tool-plus får betala 77 dollar i frakt
har inte hört någon än. Var lite problem med betalningen ,var tvungen att prata med banken och få en 6 siffrig kod som tool-plus ville ha för att man handla utanför Usa. Förhoppningsvis får jag den innan slutet av nästa vecka , har valt lite snabbare leverans skillde ca 3 dollar.
Det är synd att dom inte accepterar paypal på tools-plus, men man kan väl inte få allt..
Återkom gärna när du fått den levererad och ge en liten recension på maskinen och hur köpet & leverans fungerade.
Lär nog dröja några månader innan jag kan beställa nån pistol, har ännu inte fått fakturan på sista verktygsköpet och hon är lite kinkig på det viset frugan...
Förnuftigt förvisso, men ändå...

Återkom gärna när du fått den levererad och ge en liten recension på maskinen och hur köpet & leverans fungerade.
Lär nog dröja några månader innan jag kan beställa nån pistol, har ännu inte fått fakturan på sista verktygsköpet och hon är lite kinkig på det viset frugan...
Förnuftigt förvisso, men ändå...
Redigerat:
Hur har det gått med köpet, har du hört något eller rentav fått hem pistolen redan?Fredrik.engdahl skrev:
- Andreas
Jag har fått mail ifrån tool-plus och dom kan inte skicka gasen till Sverige så jag har kollat vad det kostar med gas hos Motek och sen ska jag se om Tool-plus kan dra av lite på priset.
2 gas tuber räcker till 2000 spik och kostar 226:- (vet inte om det är med eller utan moms)
Måste säga att Tool-plus är väldigt sega på att svara på mail.
2 gas tuber räcker till 2000 spik och kostar 226:- (vet inte om det är med eller utan moms)
Måste säga att Tool-plus är väldigt sega på att svara på mail.
Undrar om det inte är samma gas som till t.ex "Paslode F18 IM 50"
Har du fått något svar än då Fredrik? Om dom kunde göra något på priset istället för gasen?
Synd att du bodde så långt bort annars kunde vi försökt fått till ett bra paketpris och delat på frakten....
- Andreas
Har du fått något svar än då Fredrik? Om dom kunde göra något på priset istället för gasen?
Synd att du bodde så långt bort annars kunde vi försökt fått till ett bra paketpris och delat på frakten....
- Andreas
Har inte fått något svar ,dom har också påskstängt på Tool-plus.
Får väl hoppas att jag får svar imorgon
Får väl hoppas att jag får svar imorgon
På tisdag åtminstone, dom har väl påskstängt imorgon med gissar jag...Fredrik.engdahl skrev:
Jag har inte fått svar på min fråga än, om fraktkostnaden till Sverige, och det var väl för 2-3 veckor sedan jag mailade dem om det.
Fast nu vet jag ju att det borde ligga på ca £77..
har fortfarande inte hört något fast jag skickat nytt mail till dom . får väl skicka igen ....
lite tråkigt att dom har dragit pengar men vill inte svara på mail så snabbt
lite tråkigt att dom har dragit pengar men vill inte svara på mail så snabbt