1 626 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Dyckert till altanräcke
Medlem
· Västra Götaland
· 202 inlägg
Funderar på att köpa en dyckertpistol till kompressorn för att lättare sätta reglar mm inomhus.
Tänkte nu i dagarna även byta en del brädor på altanräcket som börjat bli dåliga och då är frågan om dyckertspiken är för klen?
Tänker spika med rejäla spikar där själva reglarna sitter men där "staketet" sitter kanske man inte behöver samma grovlek.
Räcket är gjort så att mellan reglarna så sitter löstagbara sektioner som man sedan helt enkelt lossar och spikar upp efter brädorna är utbytta. Har inga mått på bredden på virket men eftersom dyckert finns upp till 50mm så är det inga problem iallafall, däremot som sagt grovleken jag är frågandes över.
Hoppas ni förstår min dåliga snickarsvenska
Tänkte nu i dagarna även byta en del brädor på altanräcket som börjat bli dåliga och då är frågan om dyckertspiken är för klen?
Tänker spika med rejäla spikar där själva reglarna sitter men där "staketet" sitter kanske man inte behöver samma grovlek.
Räcket är gjort så att mellan reglarna så sitter löstagbara sektioner som man sedan helt enkelt lossar och spikar upp efter brädorna är utbytta. Har inga mått på bredden på virket men eftersom dyckert finns upp till 50mm så är det inga problem iallafall, däremot som sagt grovleken jag är frågandes över.
Hoppas ni förstår min dåliga snickarsvenska
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Klicka här för att svara