Jag äger en Senco Finish Pro 42 XP dyckertpistol. Har för mig att jag gav runt 2000:- för den i USA, nätpriset i Sverige ligger på över 8000:- såg jag nu, huga.
Tyvärr är 34° spiken i Sverige förgylld. Eller i vart fall priset. På Toolstop, som inte skickar till Sverige längre kostar "Senco DA25EABN Galvanised Collated DA Finish Nails 15 Gauge 1.8mm x 63mm (3000 in Box)" £30 medan Proffsmagasinet tar 1532:- för 5000 st. Nöjer man sig med 51 mm är det billigare, 745:- för 4000 st, men ändå betydligt mer än i UK.
Finns det någon tysk eller annan handlare som har spik till bra priser? 1.8 mm 34° är ju inte supervanligt, men inget extremt konstigt. Nu beställer jag bara det jag behöver, men till nästa gång kan det ju vara bra att ha koll på alternativ.
Tyvärr är 34° spiken i Sverige förgylld. Eller i vart fall priset. På Toolstop, som inte skickar till Sverige längre kostar "Senco DA25EABN Galvanised Collated DA Finish Nails 15 Gauge 1.8mm x 63mm (3000 in Box)" £30 medan Proffsmagasinet tar 1532:- för 5000 st. Nöjer man sig med 51 mm är det billigare, 745:- för 4000 st, men ändå betydligt mer än i UK.
Finns det någon tysk eller annan handlare som har spik till bra priser? 1.8 mm 34° är ju inte supervanligt, men inget extremt konstigt. Nu beställer jag bara det jag behöver, men till nästa gång kan det ju vara bra att ha koll på alternativ.
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Ingen aning om stället är bra att handla ifrån men det är halva priset blir för vad du hittat.K KungAnka skrev:Jag äger en Senco Finish Pro 42 XP dyckertpistol. Har för mig att jag gav runt 2000:- för den i USA, nätpriset i Sverige ligger på över 8000:- såg jag nu, huga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.verktygshandlarn.se/pro...WOxvS4Zt-iT29zIq-2sqzmpYQUlhZ-gxoCNXUQAvD_BwE
Inte riktigt halva eftersom det är 4000 st/50 mm vs 5000 st/64 mm. Men bra nära.FredrikR skrev:
Jag har redan beställt därifrån sent i måndags. Fick orderbekräftelse sen hände inget. Verkar vara en butik för folk med god framförhållning. Vi får väl se om dom skickar något.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden