15 304 läst ·
6 svar
15k läst
6 svar
DW 777 eller Bosch GCM 8 S
Till veckan ska det handlas en Kap-gersåg.
Pga av vikt och prisklass så står valet mellan Dewalt 777 och Bosch GCM 8 S, vilken ska jag köpa och varför?
Pga av vikt och prisklass så står valet mellan Dewalt 777 och Bosch GCM 8 S, vilken ska jag köpa och varför?
Äger inte någon av dem så egentligen är min åsikt värdelös men den första känslan man får i butiken efter att ha fått tafsa lite brukar stämma bra och då kan jag säga att GCM:n känns exaktare och välbyggd i jämförelse. Men som Benjamin säger så sök, finns oändligt många inlägg om de här maskinerna.
Min åsikt räknas inte heller då jag inte ens känt på en bosch. Har dock en DW707 som jag är toknöjd med och det jag ville tipsa om är att de just nu säljer denna för 3000kr på Jem &Fix i Landskrona.bodhiswatwa skrev:
M
MaskinKalle
Bannad
· Västra Götaland
· 17 inlägg
MaskinKalle
Bannad
- Västra Götaland
- 17 inlägg
Det är 2 rätt så lika maskiner. Jag kan säga att motorn är lite starkare på DW777 men det är inte så mycket.bodhiswatwa skrev:
Så det är mere upp till din egna smak. Gillar du gult eller blått.
Men tänk ifall maskinen går isönder så måste boschen skickas till danmark på rep men om din gula dewalt gör isönder så blir de bara till en service verkstad i sverige.
Själv så gillar jag DeWalt kap/ger sågar dom funkar bra och går alltid
Jag har två st DW 707 och en GCM8S och jag gillar GCM8S bättre pga en del detaljer.
Boschen går lättare i sina lagringar.
På 707án så måste man trycka in ett långt svart handtag för att kunna sänka sågen vilket kan vara lite trögt. På boschen petar man bara med tummen.
Sen är det laser på boschen vilken iof inte kan användas med nån exakthet men har märkt att jag har nytta av den ändå som jag inte vill vara utan.
Sen har boschen en djupleds stopp man kan fälla ut och fininställa med en ratt.
Bra att ha när man skall köra halvt i halvt eller dylikt.
Fördel dewalten är att den faktiskt är tystare och den är mindre i hopfällt läge pga teleskop/gejdrarnas konstruktion.
I exakthet är maskinerna lika anser jag.
Boschen går lättare i sina lagringar.
På 707án så måste man trycka in ett långt svart handtag för att kunna sänka sågen vilket kan vara lite trögt. På boschen petar man bara med tummen.
Sen är det laser på boschen vilken iof inte kan användas med nån exakthet men har märkt att jag har nytta av den ändå som jag inte vill vara utan.
Sen har boschen en djupleds stopp man kan fälla ut och fininställa med en ratt.
Bra att ha när man skall köra halvt i halvt eller dylikt.
Fördel dewalten är att den faktiskt är tystare och den är mindre i hopfällt läge pga teleskop/gejdrarnas konstruktion.
I exakthet är maskinerna lika anser jag.
Klicka här för att svara