Ähhh kom igen nu, detta är det enda rätta att förvara DVD i...

SonyDVP-CX860!1.jpg

Har 4st själv....rymmer 300 i varje....samlar man på film så gör man...

Bara 4? 8)

Nä ärligt talat... :o

954 discar i dagsläget.... himla skönt att slippa byta film...random har fått en ny innebörd ;D

Zany skrev:
[bild]
Men samlare brukar vilja titta på fodralen också, och de är nog svåra att trycka in i en sån där... ;) Så nån form av hylla behövs säkert.
Annars har jag gjort ungefär så med mina CD. Rippat (till mp3 resp aac - c:a 40 GB hittills) och lagt upp skivor och fodral på vinden. Oj vad mycket plats det blev i bokhyllan, och oj vad fort det går att hitta rätt låt i datorn. Fast ibland är det trist att inte ha fodralen framme, de är trots allt en del av upplevelsen.

Absolut, varför skippa fodralen....använder DVD Profiler http://www.dvdprofiler.com för att kunna både komma ihåg vart jag har filmen och hur fodralet ser ut, rekommenderas!

OBS! Inte min filmlista!

ss1.gif

Åh fy va jag är avundsjuk nu.
Detta kommer att bli dyrt...!  ::)

=> Zany

hoppsan! Det for iväg av sig själv ;D
Tänkte fråga var du hittat dendär DVD-spelare och ungefärligt pris, blev väldigt intresserad. Borde skaffa en själv med :D

Lill skrev:
ladda hem filmer från nätet,

8)....vem vill ha 150 dvd filmer att samla damm på... ;)
Underskatta inte människans samlarmani. Det är nog därför man skaffar sig större och större hus/lägenhet. För att få plats med allt skit man samlat på sig genom åren. ;D

mvh
David

humpa... har en gammal pioneer 100växlare för cd... men nu är det alltså dvd som gäller :) hehe... COOOL

och för de som snackar om rippade filmer från nätet, ni har ingen kvalle känsla ;) har man biorum så har man :)

http://www.easynut.com/gallery/album13

sen vill man ju ha fodralen framme så man kan tumma på dem...

tänk om mina gamla klassiker från 60-70taler skulle hamna på vinden...

kelly's hjältar... örnnästet mfl... vilken skymf...

Hela tjusningen som Tiggre säger är ju att ha DVD filmerna framme i ett snyggt skåp när folk kommer och tittar :)

Jag funderar på att göra ett infällt skåp i väggen och sen köpa en måttanpassad glasskiva som dörr i liv med väggen och sen självklart en spotlight i :)

Ni fattade hoppas jag ?

Har många idéer hur man kan göra det grymmt snyggt inbyggt i väggen, glasbetong kan man göra mkt med också :)

Det svåraste blir att veta hur stort det ska bli. Jag växte precis ur tredje Bennohyllan...:)

Men visst är det trevligt att ha filmerna framme. Att bara ha dem i ett magasin i en DVD-spelare. är lite trist. Dessutom skickar det vibbar av nertankade, hembrända skivor...

Du får väl ta i lite och överdimensionera din DVD hylla :)

KarlXII skrev:
Att bara ha dem i ett magasin i en DVD-spelare. är lite trist. Dessutom skickar det vibbar av nertankade, hembrända skivor...
nja, att ha en må vara, men att som zany ha 4a så är det nog ingen som ifrågasätter om det är hemmabrännt ;)

köpte min första projje hem för 10 år sen, sony cp10 eller vad den hette ;) (KASS men en start)

är så grymt nöjd att äntligen få chansen att förverkliga mitt hembio nöje... min sambo som föreslog att det skulle bli det :)

Zany skrev:

[bild]

VAR KÖPER JAG DENNA!!!?????

Vill ha!

Och Kalle12... Man kan faktiskt hämta hem Fulla dvd skivor på nätet nu :) Men visst känns det bättre med en köpt film med rätt fodral mm...håller med, men dom som är mindre sevärda kan man ju hämta om inget annat för att slötitta ngn dag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.