Fick ny badrumsinredning när jag köpte lägenheten av förra ägaren. Håller på att sätta in den nu och har fastnat vid duschen. Jag har golvdragna rör som sitter i vägen.

Man kan ju såga ut för rördragningen genom profilen som man fäster på väggen, men den är på tok för klen. Och profilen som själva dörren sitter i är det inte mycket att ta av heller. Har ringt till återförsäljaren av väggen men dom har inga förlängningsprofiler till den tyvärr..

Behöver lite tips på något annat smart sätt att få till det på?

Rören sitter 30mm från väggen på båda sidor.

Här är en länk till duschväggarna:
http://www.bathdeluxe.com/swe/produkter/duschvaggar/zoom/

Mvh V

Får väl ta väck rören och borra så skiten inte blir försvagat mer än det behöver.

Profilen är 30mm så det finns inget att borra i liksom. Dörrens profil är 20mm. Borde ju finnas någon universalprofil till detta tycker jag.

sp0ven skrev:
Profilen är 30mm så det finns inget att borra i liksom. Dörrens profil är 20mm. Borde ju finnas någon universalprofil till detta tycker jag.
Då får man S:a in rören så de kommer närmre väggen just vid duschväggen. och S:a ut dom till 25mm CC så de passar klamrarna direkt efter.

Okej, då blir det inte ett jobb jag kan utföra tror jag. Tack!!

Kan du inte bara sätts dit en extra list på väggen som du sen monterar duschväggen på?
Man kan t.ex köpa färdiga aluprofiler i fyrkantsrör på de flesta byggvaruhus.
/CC

Jag skulle göra som chris47 tipsar om, köp en aluprofil på närmaste bygghandel, klart.

Huvuddelen av infästningen sker ju ovanför rören. Så man kan säga att delen nedanför för syns skull.
I stortsett alla duschväggstillverkade har samma typ av lösning, jacka ur profilen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.