Hej,

Vi har en fundering kring en duschvägg och vill ha tips råd vilken typ vi ska välja samt hur infästningen ska ske.

Det vi vill ha är en duschvägg som är 800*2400 - vi vill att den ska löpa från golv till tak och vara tät både uppe och nere. nedtill är det klinkers, väggen är kaklad och upptill är det vanligt takmaterial.
Måste man sätta dit skenor eller liknande i golv tak, eller går det att silikon-limma dit hela glasskivan där man vill ha den. Hur känns hållfastheten i det senare alternativet?

Om någon har ett bra tips är det välkommet, ni får gärna bidra med foto på hur ni har löst det.

så höga duschväggar är rätt ovanligt. Vet att INR har så höga som man kan beställa, men dock kostar ju INR:s väggar därefter. Annars kan du lösa det så att du går till en glasmästare och beställer en härdad glasskiva med de måtten som du sedan monterar med en alu-skena i vägg samt klämfästen till glas (ett i tak längst ut samt ett i golv längst ut så blir det stabilt), dessa beslag kan kanske din glasmästare också hjälpa dig med

@Umit
Hej Umit, och grymt snygga väggar.

Är det oxiderat glas, eller vad heter "frostningen" på de väggarna?
Jag tycker att det blev grymt.

@SamirB
Ok, jag kollar med glasmästaren, de har säkert bra koll på vilka infästningar som man har att välja på.

det är frostat 8mm säkerhet glas. jag har betalat 12000 för båda dusch hörnan och toalett hörnan inklusive handtag för toa dörren och alla infästen.

Emmaboda har just en sådan serie som fanns på bilderna i olika kombinationer. Finns även med motiv om man önskar det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.