Har letat länge och väl efter detta utan resultat. Frågar man i butiker så förstår de inte vad man menar. Det jag är ute efter är ett duschmunstycke med vattenbesparing men där det finns en knapp för att få högt tryck så länge man håller inne knappen. (Jag vill alltså INTE ha ett sådant där man kan välja olika strålar och att valet är kvar när man släpper knappen.) På så sätt slipper man att tonåringarna duschar i en timme med högt tryck :)

Jag har idag strypning för att spara vatten. Problemet är att det tar väldigt lång tid att få varmvatten då det behöver spola rejält innan det kommer. När man vill städa duschutrymmet är det också bra att kunna ha högt tryck genom en knapp. Det finns liknande lösningar till storkök.

Någon som kan tipsa om ett sådant duschmunstycke?

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mats-S
Hittade det här, det kanske kan vara något?
https://satana.se/produkt/duschhuvud-360-roterande-vattenbesparande
Iofs ingen reglering mellan högt och lågt tryck, men enligt beskrivningen utlovas högt tryck samtidigt som du spar typ 40% vatten. Ganska intressant konstruktion med turbobladet ;)

Men priset är lite oroväckande lågt, googla seriöst på omdömen så att det inte bara är en bluff :cry:

Mats-S Mats-S skrev:
Hittade det här, det kanske kan vara något?
[länk]
Iofs ingen reglering mellan högt och lågt tryck, men enligt beskrivningen utlovas högt tryck samtidigt som du spar typ 40% vatten. Ganska intressant konstruktion med turbobladet ;)

Men priset är lite oroväckande lågt, googla seriöst på omdömen så att det inte bara är en bluff :cry:
Jo jag har tittat på väldigt många varianter inklusive dessa. Kanske slutar med att jag provar eftersom det verkar jättesvårt att hitta det jag söker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.