Hej!

Jag bor i lägenhet där den tidigare ägaren renoverade badrummet med ett golv där det är massa "småstenar" (bild nedan) som ligger över hela golvet. Detta gör att det är väldigt ojämnt överallt vilket bidrar till att duschkabinen inte får stå på en platt yta. Detta gör mig lite nervös och jag undrar ifall det finns någon schysst lösning på detta få kabinen får stå helt platt.

Sedan har jag även ett till problem med kabinen där mitten foten står precis över golvbrunnen om jag ställer hela kabinen i hörnet "som den ska stå vid". Detta gör att jag får skjuta ut kabinen runt 10-15cm från väggen så mitten foten inte kommer rakt över golvbrunnen. Någon idé eller förslag på vad man kan hitta på där?

(jag har en Noro wave duschkabin)
https://www.noro.se/produkter/duschar/duschkabiner/noro-wave/duschkabin-wave-90x90-vit

• Ojämnt badrumsgolv med inlagda småstenar som skapar en ojämn yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt badrumsgolv täckt med småstenar som skapar en oregelbunden yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade nog seriöst övervägt att lägga ett nytt golv ovanpå, det där blir ju inte kul att gå på.

Stefan N Stefan N skrev:
Hade nog seriöst övervägt att lägga ett nytt golv ovanpå, det där blir ju inte kul att gå på.
Ja det är lite obekvämt att gå på. Men att lägga om hela golvet känns lite väl. Jag kan leva med golvet i sig men vill bara hitta någon bra lösning för just kabinfötterna.

Men fötterna är väl justerbara? Typ gängade.

Stefan N Stefan N skrev:
Men fötterna är väl justerbara? Typ gängade.
Ja det stämmer. Man kan höja och sänka varje fot. Men eftersom dom inte ligger platta mot golvet så känns det inte som att det är så optimalt. Kanske bara jag som är nojig men vill inte riskera att någonting går sönder för att vikten är ojämnt fördelat

Den lilla foten är den inte ledad?

A
Stefan N Stefan N skrev:
Ja,man kan verkligen undra hur man tänkte här! är förmodligen resultatet av alla inrednings-byggprogram på tv (Ernst upp i dagen) ser iof inga rundstavar på bilden:D

Om det är så konstiga golv, prova med att lägga vanliga ishokeypuckar under dom går att limma på fötterna och är rätt stora för att ta upp ojämnheter

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.