Hej! Jag är i slutspurten i badrumsrenoveringen, och jag kollar på en duschhörna med skjutdörrar iom trångt badrum, kan inte förstå hur man löser detta eller hur det bör göras, hittar ingen direkt info heller. ska golvet vara helt rakt under duschvägg eller finns de lösningar?

• Duschhörna med skjutdörrar och kaklad vägg, betonggolv i trångt badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass på mörkt badrumsgolv bredvid en rund duschbrunn, visar lutningen i badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp
Att du inte hittar så mycket om detta är för att det inte är helt ok att använda sig av dessa då eventuellt vatten måste kunna ta sig till brunnen som då är placerad innanför sargen.

Förr när man satte den typen du har på bilden så fanns det en skumplastprofil inuti metallprofilen som man drog nedåt för att sluta tätt mot golvet där det var fall.

Jag har gjort väldigt små badrum med dusch där även duschen placerats precis innanför dörren och det har aldrig varit ett problem med vanliga duschdörrar om man har korrekt fall så sikta på det istället.

Finns ju s.k vikdörrar... t.ex INR har sådana vilka tar mindre plats än standarddörrar.
Sådant här borde dock varit med i planeringen från början så det finns fästpunkter för dem i väggarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.