Hej!

Undrar om någon känner till någon lokal glasmästare i Malmö-Lund området som gör måttanpassade duschhörnor (glas). Läste i en gammal tråd att det skulle finnas någon i Staffanstorp, men hittar ingen på nätet. Är alltså inte intresserad av INR, Duscholux o.s.v.

.

Vi beställde från inr via Lindströms i Lomma. Eller menar du att du vill ha mått som inte finns hos dem?

Hej igen!

Om jag förstått det rätt så kan man hos en del glasmästare (via kataloger) välja ur ett enormt utbud av beslag o.d. Det kan man kanske fixa hos INR också, och de kan nog ordna alla mått. Skall dock inte sticka under stol med att jag tycker typ 15000 är mycket för två glasskivor och några beslag, även om det är härdat superglas som skall bearbetas. Min egen rimlighetsbedömning säger mig att man borde kunna göra en bättre deal som både jag och det lokala näringslivet tjänar på. Men jag kan ha fel; det kostar kanske så mycket att producera detta?

Det har jag aldrig hört någon göra, men testa vet ja'. Berätta gärna hur det gick. Då kan du nog kontakta vilken glasmästare som helst via en telefonkatalog.

Hej igen!

Via andra trådar här så har jag sett att folk i andra delar av landet fått det fixat, och även några som var väldigt nöjda med ett jobb i Borrby (andra sidan Skåne). Jag forskar lite och återkommer med besked. Skall t.ex. kolla om Samglas "gör det själv" eller beställer i andra hand. (Glömde nämna att INR inte kommer ut till kunden och mäter upp, men det gör i och för sig Duscholux.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.