Letar efter en stång för duschdraperi till en hörna 80x80 cm.
Har sett en variant på Jula och Classe med rund stång som bara verkar ha infästning i väggen.
Någon som har provat en sån variant? Tycker inte att det verkar så stabilt.

Om det är en fästpunkt i ytterhörnet så funkar ju inte rund stång utan det måste vara nån profil så draperiet har fritt fram. Nån som sett var det finns att köpa inte alltför dyrt?
Tack på förhand!

Jag har nu en 90x90cm och har i tidigare bostäder haft likadana och de funkar bra. Visst du kan inte köra chins på stången men för ett normalt duschdraperi funkar det fint.

Mina har mao bara haft infästning i väggarna, inget fäste i taket.

Den senaste jag köpte var nog från K-rauta för några hundra.

Tackar, det låter bra. Då borde det inte vara några problem. Ska kika på K-rauta

Jag har en sån här: http://www.jysk.se/97/112/117/2701800/a/catalog och tycker den funkar hyfsat. Den kan vara lite trög framförallt i skarven i hörnan där glidarna gärna vill hänga sig lite. Man kan alltså inte bara dra i draperiet som man gör när man har en rund stång och ringar utan man måste nå upp och dra i glidarna. I övrigt så är den väldigt stabil. Det finns liknande varianter på ganska många olika varuhus typ biltema och byggvaruhus så det är bara att leta.

/Samuel

Tack för det tipset. Ska kolla närmare på den. Hoppas jag hittar en stabil och smidig lösning. Ska satsa på draperi istället för dörrar pga låg takhöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.