Hej,
Jag har idag haft nöjet att rensa ur en gammal duschbrunn. Uppskattar att den gjordes för 40 år sedan.
Den verkar helt sakna(?) någon form av urtagbart vattenlås eller liknande och det märkliga är att på sidan under det lilla hålet på bilden verkar utloppet sitta.
Just denna placering gjorde den extra svår att rensa.
Det finns även en öppning under denna plastbit som går till utloppet.
Frågor :
Vad är det för brunn och hur är den tänkt att rensas?
Kan man demontera den ytterligare?
Saknas någon del?
Går det att sätta någon bra renssil eller liknande i denna?
Jag har idag haft nöjet att rensa ur en gammal duschbrunn. Uppskattar att den gjordes för 40 år sedan.
Den verkar helt sakna(?) någon form av urtagbart vattenlås eller liknande och det märkliga är att på sidan under det lilla hålet på bilden verkar utloppet sitta.
Just denna placering gjorde den extra svår att rensa.
Det finns även en öppning under denna plastbit som går till utloppet.
Frågor :
Vad är det för brunn och hur är den tänkt att rensas?
Kan man demontera den ytterligare?
Saknas någon del?
Går det att sätta någon bra renssil eller liknande i denna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tack för svar.
Ja, det är säkert så enkelt. Jag misstänker att den har byggts på med plastförhöjning, det ser iallafall ut så.
Det konstiga är att det luktar inte från den trots avsaknaden av plugg...
Ja, det är säkert så enkelt. Jag misstänker att den har byggts på med plastförhöjning, det ser iallafall ut så.
Det konstiga är att det luktar inte från den trots avsaknaden av plugg...
Man kan ha tur att det alltid suger luft igenom avloppet och inte blåser upp.
Det finns tydligen plastbrunnar som ser ut som gjutjärn i formen. Jag har bara sett de senare i plast som har löstagbar mellanvägg och de är sämre för med tiden börjar mellanväggen läcka och är inte lufttät.
Alltså inte de helt moderna plastbrunnarna som är bra, utan tidiga plastbrunnar.
Är hela brunnen gjuten i ett stycke så är den tät. Ja, med en tät rensplugg naturligtvis.
Det finns tydligen plastbrunnar som ser ut som gjutjärn i formen. Jag har bara sett de senare i plast som har löstagbar mellanvägg och de är sämre för med tiden börjar mellanväggen läcka och är inte lufttät.
Alltså inte de helt moderna plastbrunnarna som är bra, utan tidiga plastbrunnar.
Är hela brunnen gjuten i ett stycke så är den tät. Ja, med en tät rensplugg naturligtvis.
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara