Byta blandare utan att borra nya hål i väggen. Går det att byta blandare och montera ny i befintliga hål? Kromad duschblandare med vattendroppar på kakelvägg, i behov av byte eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal duschblandare monterad på kakelvägg med synliga vattenrör och slangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Se bilder på blandare, har ingen aning om vilket fabrikat, eller om det går att få tag på renoveringsdelar.

Krilleman
Ser ut som en Mora.

Vad är fel på den?

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Mora Term, modellen har utgått men här kan du hitta reservdelar om du är intresserad av att fixa till den.
Tack så mycket, skall kontakta Mora för att hitta lämplig ny blandare.
[länk]

Krilleman Krilleman skrev:
Ser ut som en Mora.

Vad är fel på den?
Droppläckage

E Erling Arvidsson skrev:
Droppläckage
Byt kägla så slipper du det, tar inte många sekunder att göra.

Tack för all hjälp, skall nog byta kägla som du informerade om.

Jag har en sån blandare där temp-inställningsratten inte går att rubba och man får dra åt jättehårt för att det inte ska droppa. Att byta kägla är ju till flödesratten är ju inte svårt men hur är det med prylarna till tempinställning, är det svårt att byta, brukar det sitta fast? Är det kanske bättre att byta till en sån där Gustavsbergs Skandik, passar infästningen direkt eller måste man göra om nåt?

C
G Göran H skrev:
hur är det med prylarna till tempinställning, är det svårt att byta, brukar det sitta fast?
Vad är det för fabrikat?

Jag har en Mora-blandare där temperaturratten kärvat och det beror i mitt fall på en högst undermålig konstruktion av temperaturspärren. Ett litet stift som löper i spår i en plastbit som går sönder efter en tid och därmed hindrar ratten från att vridas. Den plastbiten sitter precis innanför vredet och är lätt att byta, men håller inte så länge. Tror jag bytte den två gånger innan jag rev bort skiten och kör utan spärr.

Jo det är ju en Mota Term

C
G Göran H skrev:
Jo det är ju en Mota Term
OK, Classic i mitt fall, men det kan ju vara samma fel.
Misstänker att man pillrar bort locket i änden av temperaturvredet och att det sitter en skruv där innanför.
Sen sitter själva plastgrunkan i fråga direkt inuti vredet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.