Hej!

Ska byta termostatinsats på min Noro Rain-blandare. Kan dock inte förstå hur det är tänkt att jag ska få loss själva vredet från den gamla insatsen. Vill ju flytta över till den nya.

Har skruvat loss en insexskruv som doldes i det lilla hålet som syns på bild. Har låtit bada i ättika ett tag för att lösa upp kalk, men verkar sitta som berget. Någon som vet eller har förslag? ☺️

• Två metalliska rörformade objekt och en kub med hål på träyta. Verkar vara delar av någon mekanism eller apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A agilde skrev:
Hej!

Ska byta termostatinsats på min Noro Rain-blandare. Kan dock inte förstå hur det är tänkt att jag ska få loss själva vredet från den gamla insatsen. Vill ju flytta över till den nya.

Har skruvat loss en insexskruv som doldes i det lilla hålet som syns på bild. Har låtit bada i ättika ett tag för att lösa upp kalk, men verkar sitta som berget. Någon som vet eller har förslag? ☺️
Med våld :rofl:
Säkert kalk/ smuts som sitter i spåret där insexskruven går in i mässingsdelen.
Den ser ju ut att bara dras rakt ut om man tittar på bilderna.
Du kan inte få in något mellan vredet och insatsen så att du får en hävert?

A agilde skrev:
Hej!

Har du löst problemet? Har nämligen samma dilemma själv 😕

Om jag minns rätt beställde jag ett nytt vred istället då jag aldrig fick loss det

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.