Jag renoverar mitt badrum och har flyttat min golvbrunn en bit.
Förut var det en brunn med bottenutsläpp (75mm) som gick rakt igenom betonggolvet.
(golvet var reglat över så brunnen var monterad i regelkonstruktionen)

Nu har jag flyttat placeringen på brunnen (köpt nu brunn förstås med utsläpp på sidan) och får därmed en 90 gradersböj där det går ner i plattan. Dimensionen är fortfarande 75mm.

Jag ser ingen annan möjlighet än att ha denna böj. Jag kan inte montera 2st 45 graders då höjden inte tillåter det. Inte heller kan jag hugga ur i golvet för att fixa mer plats.

Fallet på röret anser jag vara skapligt bra nu, är det något annat som kan jävlas,
Tänker framför allt på hur röret kommer svälja vatten i den takt som önskas.

Frågan är alltså om ni tror det kommer bli trubbel med böjen?
 
Det skall kunna svälja 0,6 liter i sekunden och jag vet att ett 40mm rör klarar 0,5 så din idé skall fungera.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.