Hej! Vår duschblandare läcker på två ställen, dels själva kranen där jag ringat in (muttern), dels duschmunstycket då det lossnade en bit gummi inifrån. Jag tänkte åka till närmaste Biltema då mina blocknycklar inte passar kranen (för små) samt möjligtvis någon form av badrumstolerant fog för duschmunstycket?
Tar tacksamt emot tips på om det finns något annat sätt jag kan åtgärda dessa. Försökt leta efter någon form av universalverktyg, då det är lite svårt att veta vilken storlek på blocknyckeln som kan tänkas passa? Vet inte om jag bara inte har rätt namn på verktyget som jag letar efter…
Badrummet är gammalt och behöver egentligen bytas ut inom något år, men tills dess vore det skönt att inte ha läckor och inte slösa vatten
Tar tacksamt emot tips på om det finns något annat sätt jag kan åtgärda dessa. Försökt leta efter någon form av universalverktyg, då det är lite svårt att veta vilken storlek på blocknyckeln som kan tänkas passa? Vet inte om jag bara inte har rätt namn på verktyget som jag letar efter…
Badrummet är gammalt och behöver egentligen bytas ut inom något år, men tills dess vore det skönt att inte ha läckor och inte slösa vatten
Är det en s k huvnyckel jag bör ha?
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur laga kran som läcker på bubbelbadkar, Model:A407 från 2010
Badrum -
Duschkran sitter fast
Badrum -
Adapter mellan vattenkran och duschslang
Badrum -
Vad ska vi göra, huvudkranen läcker. Vi har stängt av med snabbkranen.
Vatten & Avlopp -
Kökskranen läcker. Lätt att åtgärda själv eller ska jag kontakta värd?
Kök