Snabb fråga vad ni har för åsikt Håller på med badrum uppe. Allt är färdigt med rörmokaren men jag är lite kluven om man ska ändra duschblandarens placering så den är i centrum mot brunnen. Vad tycker ni? Duschen är placerad 45cm in. Brunnen är 50 cm in och var tvungen att ha den placeringen den är på nu eftersom det gick en bjälke i golvet. Har pratat med rörmokaren som sagt att han kan flytta duschblandaren om jag vill men att jag måste måttbeställa glaspartierna sen och att det blir lite dyrare. Hur hade ni gjort?
 
  • Utomslutet badrum under renovering med synlig golvbrunn och rörutgångar för duschblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns väl 100 cm duschväggar, eller? Så om du flyttar duschen 5 cm till höger linjerar den med brunnen.
 
L
Ser att du har en skiva i annan färg där , är det våtrumsskiva , i så fall bry dig inte , du måste aif sätta tät skikt på väggarna lägg ett fall mot brunnen , samt ett litet lokalt fall vid brunnen ca 15 -20 cm ut från brunnen och innerhörn , det rinner ner , du ska ändock ha glas som stänkskydd jäms med hörnet
 
L Liteavvarje skrev:
Ser att du har en skiva i annan färg där , är det våtrumsskiva , i så fall bry dig inte , du måste aif sätta tät skikt på väggarna lägg ett fall mot brunnen , samt ett litet lokalt fall vid brunnen ca 15 -20 cm ut från brunnen och innerhörn , det rinner ner , du ska ändock ha glas som stänkskydd jäms med hörnet
Ah men jag tänkte mest va som va snyggast estetiskt sett :)
 
L
Svårt att flytta , rören kommer ut från väggen , ska dom flyttas dags och plocka ned den
mitt sitter inte heller i centrum , men kan leva med det
 
L Liteavvarje skrev:
Svårt att flytta , rören kommer ut från väggen , ska dom flyttas dags och plocka ned den
mitt sitter inte heller i centrum , men kan leva med det
Nej den är lätt att flytta eftersom väggen bakom inte är satt. Fattar inte riktigt vad du menar?
 
min röris har också satt rören på fel plats, dessutom i fel material (han satte RiR, jag ville ha koppar). Jag ville ha det som jag kan leva med under 20 år. Så det ska vara rätt.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
min röris har också satt rören på fel plats, dessutom i fel material (han satte RiR, jag ville ha koppar). Jag ville ha det som jag kan leva med under 20 år. Så det ska vara rätt.
Så du tycker jag ska be han flytta det så blandarn är i centrum/linje med brunnen?
 
BirgitS
Hur är duschen placerad i förhållande till dörren och andra siktlinjer i badrummet?
Där vi bodde förut var duschen mittemot dörren och blandaren då precis rakt fram när man öppnade dörren, vilket gjorde att det skulle ha synts väldigt väl om blandaren inte var mitt i duschnischen och om blandaren inte hade varit ovanför golvbrunnen. Men om blandaren i stället hade varit på sidan av nischen hade det knappt synts alls om den inte hade varit rakt ovanför golvbrunnen.
 
R Ran9 skrev:
Så du tycker jag ska be han flytta det så blandarn är i centrum/linje med brunnen?
Ja, det tycker jag. Jag själv köpte Dansani duschdörrar, de finns som standard i 100 cm. Om du fortfarande kan skulle jag faktiskt flytta golvbrunnen in i hörnet för det inte så kul att stå och duscha på brunn-silen.
 
Redigerat:
hos mig blev det såhär:
Nyrenoverad dusch med vita kakelväggar och grå klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörndusch med vita kakelväggar och grått kakelgolv med en trekantig golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Ran9 skrev:
Snabb fråga vad ni har för åsikt Håller på med badrum uppe. Allt är färdigt med rörmokaren men jag är lite kluven om man ska ändra duschblandarens placering så den är i centrum mot brunnen. Vad tycker ni? Duschen är placerad 45cm in. Brunnen är 50 cm in och var tvungen att ha den placeringen den är på nu eftersom det gick en bjälke i golvet. Har pratat med rörmokaren som sagt att han kan flytta duschblandaren om jag vill men att jag måste måttbeställa glaspartierna sen och att det blir lite dyrare. Hur hade ni gjort?
Hade personligen inte tyckt det gjorde ngt att brunn o blandare inte livar.
Ska du flytspackla på golvet?
 
J
Håller med att brunn mot blandare inte skulle störa mig - däremot viktigt att blandare och dusch stång sitter så man både kan öppna dörrar och att blandare sitter vettigt när man står i duschen och vinkeln på duschen är ok. Jag hatar när man slår i blandaren när man tvålar in sig, eller om man får en kalldusch när man vill stå utanför duschen och dra igång den innan värmen kommit...
 
L
R Ran9 skrev:
Nej den är lätt att flytta eftersom väggen bakom inte är satt. Fattar inte riktigt vad du menar?
Går inte att se om väggen är öppen eller stängd på baksidan därav svaret
 
J Jörgen Ö skrev:
Hade personligen inte tyckt det gjorde ngt att brunn o blandare inte livar.
Ska du flytspackla på golvet?
Ska in elgolvärme o så sen med! Hurså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.