Vi håller på att göra om ett badrum där det är lågt i tak och dessutom snedtak. Där duschen kommer hamna är det ca 210 cm. Saken är den att vi också skall ha ett badkar som man står och duschar i. Eftersom det bygger ~15 cm så börjar det bli rätt tight. Jag är 185 cm och som vi haft det nu har vi haft ett vanligt duschmunstycke som sprutar vattnet i bakhuvudet på en och så får man stå böjd som en ostbåge, plus att den sprutar ut vatten på golvet. Därför tänkte vi nu sätta in en takdusch istället, men då behövs att plattan ligger mer eller mindre kloss mot taket. Jag har kollat på modeller hela dan, men de flesta har en krök på kring 10 cm från top till platta. Några tips på modell eller någon annan lösning? Tack!

• Gilla
Benny R
  • Laddar…
För att göra det ännu lite svårare så behöver vi också att blandaren skall ha badkarspip som går att vika undan. Men det kanske går att mecka ihop från olika tillverkare i värsta fall.

Si så där 4 år senare;
Hur blev det?

Jag har själv 216cm från golv till tak och ska ha ett duschbadkar som bygger ca 10cm från golv. Känns tajt redan som det är nu när man står på golvet.

Hur blir det med det vatten som sprutas upp mot taket för det får man ju räkna med. Synliga fuktfläktar?

Det blev rätt ok, men man får huka lite och det skvätter på golvet. Min fru och barnen använder den duschen men vi byggde ett annat badrum i källaren som jag använder. Gillar inte riktigt känslan av att stå i ett badkar heller. Inga problem med märken i taket.

• Gilla
Filipbs
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.