R
Har kikat på alternativ för dusch istället för badkaret.. och hittat inspiration för att bygga upp med glasblock;
http://www.interkakel.com/iksite/konsument/produkter/glasblock.html
http://www.blocklock.se/index.php?option=com_content&view=article&id=18&Itemid=14&lang=en

Kan man köpa glasblocken på ex K-rauta och själva duschdörren på samma ställe eller någon annstans? Fick den här inspirationen idag, men vet inte det går att genomföra..
Finns det glasdörrar som man kan montera i glasblock utan att köpa något färdigt paket?

Tyckte det såg så läckert ut!!!
Och det här har jag fastnat för;
https://www.hembad.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=311

Ge tips, snälla.
 
Redigerat:
Jaja, kanten på glasblocken sätter de en aluminiumprofil sedan fäster du vilken duschdörr du vill på den.
Du kanske behöver kolla hur dörren går att fäste bara.
 
Absolut inga problem. Har gjort så själv hemma. Blev kanon.

Rob
 
rob the builder skrev:
Absolut inga problem. Har gjort så själv hemma. Blev kanon.

Rob
Hej vi är helt inne på att också sätta en glasblocksvägg och en glasdörr. Vi har hittat en dörr hos HAFA, dock är den i klarglas, skulle vilja ha frostat (så inte all kalk syns:-)) Nåt förslag på tillverkare/återförsäljare? HAFAs låg på rund 3700 så det får väl ändå vara taket...
 
Går inte de flesta få frostade?
Vi köpte Dansani (rundad) på Krauta och valde till frostat för en liten extrapeng
 
Köpte en Scanbad på Bauhaus, HAFAS var för hög, 2 m, då glasblocken bara kommer upp i 197 eller nåt liknande. Dock i klarglas... Pris ca 3400:-
 
R
Själva dörren till Waikiki 7 kostar ca 3990:- hos Interkakel i Partille. Men som ni skriver, det går ju att köpa duschdörrar på andra ställen. Ska kolla upp Bauhaus, K-rauta, mfl
 
LAN skrev:
Köpte en Scanbad på Bauhaus, HAFAS var för hög, 2 m, då glasblocken bara kommer upp i 197 eller nåt liknande. Dock i klarglas... Pris ca 3400:-
Höjden på glasblocksväggen bestäms ju utav hur många du staplar på höjd :)
 
bebben skrev:
Höjden på glasblocksväggen bestäms ju utav hur många du staplar på höjd :)
Tio på höjde.. behöver ju inte bygga upp i taket...
 
R
Jag har funderat fram o tillbaka på det här med duschdörr, och har kommit fram till att jag bygger en dusch med glasblock utan dörr. Det passar mig bäst :)

Bifogar en bild på hur jag skulle vilja ha det. Och som ni säger, det räcker med 10 block på höjden. Man gör ju i slutändan som man själv vill ju och utan dörr är friheten för design större.. Utan dörr blir det luftigare också tycker jag.
 
  • duschen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.