7 438 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Dumt bygga i Ytong/lättbetong..?
Talade just med en kvinna på ett företag som bygger hus i leca isoblock. Hon menade att de aldrig skulle använda sig av Ytong/lättbetong eftersom man då får sådan problem med fukt..???!!! ???
Visst, Ytong är fuktigt, men man måste ju låta fukten torka ur innan man fortsätter bygget! :-/
Har någon här erfarenhet av eller hört talas om någon som fått problem med fukt i Ytong-/lättbetonghus?
Visst, Ytong är fuktigt, men man måste ju låta fukten torka ur innan man fortsätter bygget! :-/
Har någon här erfarenhet av eller hört talas om någon som fått problem med fukt i Ytong-/lättbetonghus?
När jag ringde Ytong, pratade han varmt om den metoden och material och pratade nedlåtande om Leca isoblock.
Han sa att y-tong har en mycket bättre isoleringsförmåga jämfört med Leca isolerblock.
Samma sak hände när jag ringde Leca. Deras material var mycket bättre och Y-tong var inte lika bra.
;D ;D undrar vem som har rätt ;D ;D
Han sa att y-tong har en mycket bättre isoleringsförmåga jämfört med Leca isolerblock.
Samma sak hände när jag ringde Leca. Deras material var mycket bättre och Y-tong var inte lika bra.
Precis! jag har gjort exakt samma sak och med samma resultat. Vore verkligen kul att höra ett utlåtande från en OBEROENDE sakkunnig person!Sweli skrev:När jag ringde Ytong, pratade han varmt om den metoden och material och pratade nedlåtande om Leca isoblock.
Klicka här för att svara