Hej.
Jag ska snart installera min Automower 430x
och har en fråga om de dubbla guidekablarna. Liknande frågor har ställts här förut. Guidekablarna ska dras rakt ut från laddstationen ca 2m det råder det inget tvivel om. Och avståndet mellan 2 guidekablar längre bort från laddstationen ska vara minst 30cm.
Husqvarna har motsägande information om guidekablarna ska ligga åtskiljda eller ligga ihop när de går ut från laddstationen. Se bifogade bilder.
Frågan är om det gör någon skillnad.
Olleshus
Jag ska snart installera min Automower 430x
och har en fråga om de dubbla guidekablarna. Liknande frågor har ställts här förut. Guidekablarna ska dras rakt ut från laddstationen ca 2m det råder det inget tvivel om. Och avståndet mellan 2 guidekablar längre bort från laddstationen ska vara minst 30cm.
Husqvarna har motsägande information om guidekablarna ska ligga åtskiljda eller ligga ihop när de går ut från laddstationen. Se bifogade bilder.
Frågan är om det gör någon skillnad.
Olleshus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Står det verkligen att avstånd mellan guidekablar ska vara minst 30 cm? Är det inte avstånd mellan guidekabel och begränsningskabel som ska vara minst 30 cm? Mina två guidekablar ligger i samma spår de första 10 meterna. Jag har en 420, men det borde inte spela roll.
Klicka här för att svara