Hej
Skall bygga ett plank ca 210cm högt. Liggande brädor på varannan sida. Stolparna blir 95x95.
typ något sådant här:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
Någon som har byggt något likande och kan dela med sig av några bilder?
enligt byggbeskrivningen skall dom liggande vara 45x120 vilket känns lite klumpigt, men kanske blir det bra symmetriskt när det kommer på plats
Skall bygga ett plank ca 210cm högt. Liggande brädor på varannan sida. Stolparna blir 95x95.
typ något sådant här:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
Någon som har byggt något likande och kan dela med sig av några bilder?
enligt byggbeskrivningen skall dom liggande vara 45x120 vilket känns lite klumpigt, men kanske blir det bra symmetriskt när det kommer på plats
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 305 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 305 inlägg
O OSTRUNE skrev:Hej
Skall bygga ett plank ca 210cm högt. Liggande brädor på varannan sida. Stolparna blir 95x95.
typ något sådant här:
[länk]
Någon som har byggt något likande och kan dela med sig av några bilder?
enligt byggbeskrivningen skall dom liggande vara 45x120 vilket känns lite klumpigt, men kanske blir det bra symmetriskt när det kommer på plats
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har ett sånt som tidigare ägare av huset har byggt. På det stora hela är det ett helt okej snyggt staket men jag har en hel del underhåll att utföra kommande tiden med målning och utbyte av vissa plank.
Brädorna är för övrigt 145x28 och det tycker jag är helt okej smäckert. Stora problemet är att stolparna börjar ruttna och behöver bytas ut samt att det behövs stag på två ställen så det inte ska luta.
Tack. Hur mycket är det mellan brädorna, ser ut att vara mindre än 145?Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Vi har ett sånt som tidigare ägare av huset har byggt. På det stora hela är det ett helt okej snyggt staket men jag har en hel del underhåll att utföra kommande tiden med målning och utbyte av vissa plank.
Brädorna är för övrigt 145x28 och det tycker jag är helt okej smäckert. Stora problemet är att stolparna börjar ruttna och behöver bytas ut samt att det behövs stag på två ställen så det inte ska luta.
Klicka här för att svara


