6 462 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Dubbelgarage + förråd! pris?
Hej på er alla. Jag är ny här. Jag skulle vilja veta hur mycket det kostar att bygga ett dubbelgarage med förråd typ 50-70 kvadratmeter stort. Värme hade vi tänk haft! Vatten - måste man ha det eller går det lika bra att ta från huset! Isolerat?! fönster och portar + dörrar.
MVH
MVH
Ska du ha gjuten platta och värme, räkna med ca 1500 per kvadrat, sen blir det billigast med lösvirke eller byggsats, finns många firmor som gör det se andra trådar, jag har fått erbjudande på 120000 58 kvadrat isolerat, hos anderssons trähus i Överkalix, den firma som ska bygga huset ville ha 250000, ska också fråga en snickarfirma för löscirkesbyggepris.
Det lönar sig att fråga runt.Jag fixade en ritning via husfirman fast de inte ska bygga garaget, som goodwill från deras sida tror jag.
Lycka till
Vatten ska du väl ha, men det kan man dra i en kulvert från huset.
Det lönar sig att fråga runt.Jag fixade en ritning via husfirman fast de inte ska bygga garaget, som goodwill från deras sida tror jag.
Lycka till
Vatten ska du väl ha, men det kan man dra i en kulvert från huset.
Oj, det lät i mitt tycke som ett bra pris...
Vad ingick i de 120 kkr?
- Ingen grund/platta?
- Taktegel, isolerade väggar på 145x45 stomme, garageportar, fönster, förrådsdörr?
Vi har fått pris på ett issolerat lösvirkesgarage från Fiskarhedenvillan på 61 kvm inkl. förråd - ca 117 kkr. Då ingick 2 st portar, taktegel, isolerade väggar på 145x45 stomme, 4 fönster, förrådsdörr. Detta är priset för byggsatsen, inget arbete. Panel, foder och stommen levereras färdigkapade (tror jag).
Då lät ju ditt pris inkl. arbete super bra! ;D
Vad ingick i de 120 kkr?
- Ingen grund/platta?
- Taktegel, isolerade väggar på 145x45 stomme, garageportar, fönster, förrådsdörr?
Vi har fått pris på ett issolerat lösvirkesgarage från Fiskarhedenvillan på 61 kvm inkl. förråd - ca 117 kkr. Då ingick 2 st portar, taktegel, isolerade väggar på 145x45 stomme, 4 fönster, förrådsdörr. Detta är priset för byggsatsen, inget arbete. Panel, foder och stommen levereras färdigkapade (tror jag).
Då lät ju ditt pris inkl. arbete super bra! ;D
Klicka här för att svara