84 886 läst ·
429 svar
85k läst
429 svar
Du vet att du bor i hus när...
Produkter som diskuteras: "mördarsniglar"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
189 kr inkl moms
245 kr
Läs mer
När barnen kan namnet på minst 10 verktyg innan dom börjar skolan. Dom vet hur man spikar och sågar och har satt upp läkten till brädfodringen till lekstugan. Dom vet hur man kör en traktor och vet vad alla reglage är tillför. Motorsågar kallas för pappas leksaker. 2 taktsavgaser luktar gott och pappa. Vinter luktar rök. Allt innan dom börjat skolan. Familjetid är när man bygger eller städar gården tillsamans.
Vackert!Niq skrev:När barnen kan namnet på minst 10 verktyg innan dom börjar skolan. Dom vet hur man spikar och sågar och har satt upp läkten till brädfodringen till lekstugan. Dom vet hur man kör en traktor och vet vad alla reglage är tillför. Motorsågar kallas för pappas leksaker. 2 taktsavgaser luktar gott och pappa. Vinter luktar rök. Allt innan dom börjat skolan. Familjetid är när man bygger eller städar gården tillsamans.
Jag kunde svetsa gassvets redan i lågstadiet. Min far gick bort i våras, men nästan varje gång jag tar i ett verktyg minns jag hur mycket jag har att tacka honom för.
Du skrattar hånfullt åt Timell & Co på TVn eftersom att du vet att alla de där projekten de förevisar, aldrig är så enkla, snabba och billiga som de försöker göra gällande 
Du roar dig med att hitta "fel" som hantverkarna gör i byggprogram på TV och förklarar tydligt för resten av familjen varför man inte kan göra så...
och har en skyddad men centralt belägen tomt när studenter och andra fyllon slår en båge på tomten.
När utfarten är blockerad av någon pendlare som infartsparkerat sin bil... Grrrrrrr!
När man hela tiden oroar sig för inbrott när man är på landet. (När man äär hemma oroar man sig för inbrott på landet)
Men också känslan av stolthet som många beskrivit; Allt detta är mitt och jag har banne mig byggt det själv! (landet) eller i stan; vilken jäkla schysst kåk jag har. Och den är min! (eller banken äger väl en del också)
När utfarten är blockerad av någon pendlare som infartsparkerat sin bil... Grrrrrrr!
När man hela tiden oroar sig för inbrott när man är på landet. (När man äär hemma oroar man sig för inbrott på landet)
Men också känslan av stolthet som många beskrivit; Allt detta är mitt och jag har banne mig byggt det själv! (landet) eller i stan; vilken jäkla schysst kåk jag har. Och den är min! (eller banken äger väl en del också)