[quote author=morsan link=1137155184/0#13 date=1137451018][quote author=RoTe link=1137155184/0#12 date=1137444171][quote author=perese link=1137155184/0#10 date=1137272621]
Man får "förvärma" via handduschen om man inte föredrar kallvatten ;D, det tar några sekunder från att man sakta vrider vredet tills det att varmt vatten kommer men det känns inte som om att "röret skall värmas upp" snarare att det ryms en del vatten i 15mm röret och att man föredrar att inte bli helt avkylt o vrida vredet snabbt
Det tar många sekunder, har man sedan massa kalk i vattnet som jävlas med silen så sprutar det inte bara rakt ner... Det resulterar i iskallt vatten på en naken kropp.

Ibland funderar man på om man ska hoppa ur duschen. ;D[/quote]
Funderar på om det är specifikt för Mora? Vi har en gammal blandare, det kommer alltid kallvatten först när kranen varit avstängd :'( Jag testade idag och bara vred av och sedan på igen kaaaaaaaaalt var det

[/quote]
Kanske det, jag har en FMM blandare kopplad till denna fasta dusch från Mora och har inte ett problem med fördröjning. Fast det låte ju konstigt egentligen - mora gör ju minst lika bra blandare som FMM.[/quote]
I mitt fall beror det på att duschen är sist i ledet, andra våningen och att ledningarna passerar (för tillfälligt) ett badrum som är under renovering och har ingen värme påslagen.