1 544 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
DSL-problem Telia Digital-tv
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Jag har sedan igår försökt koppla in Telia digital-tv via tele-jacket. Jag får ingen DSL, alltså kontakt med telenätet. Jag har pratat med Telia och allt är "påslaget" på deras sida. Jag har även lokliserat första tele-jacket, och för säkerhets skull kopplat ut övriga jack, men ändå ingen kontakt. Det enda jag är osäker på är att det till första jacket kommer fyra ingående kablar, blå (inkopplad) vit (inkopplad) lila (ej inkopplad) turkos (ej inkopplad). Ska dessa två kablar inte användas? eller var kan problemet ligga?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 inlägg
Bör kanske tilägga att telefonerna fungerar perfekt...
Lila och turkos ska ej användas. Om tele funkar men dsl-lampan ej tänds så så är 2 orsaker möjliga. Ditt moden kan vara trasigt, eller splittern. Har du telia-smart med thomsonsplitter? Det händer att splittern är trasig redan som ny.
Det bästa är om du har en annan splitter + modem att prova med.
Om inte det funkar så är inte adsl inkopplat på telestationen.
mvh Kai
Det bästa är om du har en annan splitter + modem att prova med.
Om inte det funkar så är inte adsl inkopplat på telestationen.
mvh Kai
Redigerat:
Klicka här för att svara