7 592 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
Dsc 1864 + bgsm-120
Sida 1 av 2
Hej,
Har precis köpt 1864 + BGSm-120 och försöker nu koppla samman dem...
Jag anväder IP telefoni och vill alltså inte koppla någon fast telefoni till BGSM-120 utan den ska endast fungera med GSM
Enligt manualen till BGSM ska man koppla två sladdar till larmenheten, förutom elen, var ska de kopplas? PGM1? Om ja, ska båda sladdarna kopplas till samma PGM?
Måste jag göra något med kopplingarna som tar hand om den fasta telefonin trots att jag inte ska använda den?
Tacksam för all hjälp jag kan få!!
Har precis köpt 1864 + BGSm-120 och försöker nu koppla samman dem...
Jag anväder IP telefoni och vill alltså inte koppla någon fast telefoni till BGSM-120 utan den ska endast fungera med GSM
Enligt manualen till BGSM ska man koppla två sladdar till larmenheten, förutom elen, var ska de kopplas? PGM1? Om ja, ska båda sladdarna kopplas till samma PGM?
Måste jag göra något med kopplingarna som tar hand om den fasta telefonin trots att jag inte ska använda den?
Tacksam för all hjälp jag kan få!!
Vill du ha sms så får du koppla från pgm till ingång på bgsm. Du kan skicka olika meddelande för varje ingång så använder du tre olika pgm utgångar som triggas av olika kan du få mer än inbrott. Vill du ha larmet till central lägger du istället ring&tip till telefonlinjen. Borde egentligen gå att ha det kopplat både och men jag är osäker, har inte provat med just 120.
//J
//J
Tack Casca, nu har jag kopplat till PGM1, och började programmera via RFK5500 men måste ha gjort något fel för nu får jag bara upp (i RFK5500) 12345678 och ett E under 1 och sedan går det inte att komma vidare. Går inte att komma in i programmeringsläge igen..finns det något sätt att återställa programmeringskoden, dvs factory reset?
//Per
//Per
Försöker koppla DLS2002 med larmpanelen/RFK5500 men får uppmaningen att jag ska aktivera T-link i "keypad". Ska det komma upp en fråga i "keypad" om jag vill använda T-link eller är det programmering också? Isåfall vad ska jag knappa in?
//Per
//Per
Jag tror du lyckats ändra vilket område knappsatsen tillhör bara
när du får upp 12345678 så ställ dig på 1 och tryck * ev får du trycka lite på pilarna höger/vänster
när knappsatsen börjar svara så * 8 instkod 000 och sen 0 därefter 18 (1 för område 8 för knappsatsadress) tror du satt en 0 istället för 1 och då blir knappsatsen global, och du måste alltid välja vilket område du vill larma/larma av
//J
när du får upp 12345678 så ställ dig på 1 och tryck * ev får du trycka lite på pilarna höger/vänster
när knappsatsen börjar svara så * 8 instkod 000 och sen 0 därefter 18 (1 för område 8 för knappsatsadress) tror du satt en 0 istället för 1 och då blir knappsatsen global, och du måste alltid välja vilket område du vill larma/larma av
//J
Tack igen Casca, det fungerade!!
Nästa dilemma:
Jag får inte DLS2002 att "prata" med knappsatsen, RFK5500-868 V1.2, verkar inte som att DLS vill känna av comporten eller så kanske jag saknar rätt drivrutin.
Har ställt in comport 1 i "Modem configuration", kopplat sladden mellan larmet och datorn..knappat in *8 instkod,499, instkod,499 men DLS ber mig fortfarande "initiate the connection by enabling DLS mode from the panels keypad..
Har sökt efter drivrutin till RFK5500 v1.2 utan att lyckas hitta den
Är det någon som har drivrutinen?
Eller är jag helt ute och cyklar??
Mvh
Per
Nästa dilemma:
Jag får inte DLS2002 att "prata" med knappsatsen, RFK5500-868 V1.2, verkar inte som att DLS vill känna av comporten eller så kanske jag saknar rätt drivrutin.
Har ställt in comport 1 i "Modem configuration", kopplat sladden mellan larmet och datorn..knappat in *8 instkod,499, instkod,499 men DLS ber mig fortfarande "initiate the connection by enabling DLS mode from the panels keypad..
Har sökt efter drivrutin till RFK5500 v1.2 utan att lyckas hitta den
Är det någon som har drivrutinen?
Eller är jag helt ute och cyklar??
Mvh
Per
I modem configuration är det PC-Link du ska använda, och som du sagt ställa in rätt komport
Sätt i pclinkkabeln, sedan aktivera 499, testat vända på pclinken ?
sä länge du har angett rätt larm så ska den åtminstonde hitta det kortet, finns ingen egen modul till RFK5500 utan det är PK5500 plus RF5132 du måste lägga in om jag inte missminner mig
//J
Sätt i pclinkkabeln, sedan aktivera 499, testat vända på pclinken ?
sä länge du har angett rätt larm så ska den åtminstonde hitta det kortet, finns ingen egen modul till RFK5500 utan det är PK5500 plus RF5132 du måste lägga in om jag inte missminner mig
//J
Tack!
De drivrutiner jag hittat för RF5132 och PK5500 är jag osäker på om de är för nordamerika bara eller om de fungerar för Europa också..de heter DLS2002 PK5500 v1.1 Driver Pack och DLS2002 RFK5132 v5.2NA Driver Pack..
Finns det någon som har rätt drivrutiner för europeiskt bruk?
//Per
De drivrutiner jag hittat för RF5132 och PK5500 är jag osäker på om de är för nordamerika bara eller om de fungerar för Europa också..de heter DLS2002 PK5500 v1.1 Driver Pack och DLS2002 RFK5132 v5.2NA Driver Pack..
Finns det någon som har rätt drivrutiner för europeiskt bruk?
//Per
Hej Mats,
Tack för hjälpen! När jag nu ändrat kopplingen mellan BGSM-120 och 1864 så fungerar BGSM kommunikationen och alltså kabeln. BGSM-120 fungerar inte om den kopplas till t ex PGM1 och Aux (+)...måste kopplas mellan Aux (+) och Aux(-) för att få ström. Men i manualen verkar det som att den borde kopplas till Aux (+) och valfri PGM och att PGM då ska agera - pol...
Någon som vet exakt hur BGSM-120 ska kopplas till PC1864 om man inte ska använda fast telefoni utan endast GSM?
Jag får inte liv i DLS2002 kommunikationen, får meddelandet att jag ska aktivera kommunikationen till DLS från knappsatsen..
Det gör jag varje gång jag försöker koppla upp DLS2002 mot 1864... använder kommandot *8(Instkod)499(Instkod)499
Men det händer inget, meddelandet visas fortfarande i DLS2002
Ska man aktivera något mer i knappsatsen?
Har drivrutiner för 1864, PK5500 plus RF5132, behövs det fler drivrutiner för att DLS2002 ska kunna kommunicera med PC1864?
Mvh
Per
Tack för hjälpen! När jag nu ändrat kopplingen mellan BGSM-120 och 1864 så fungerar BGSM kommunikationen och alltså kabeln. BGSM-120 fungerar inte om den kopplas till t ex PGM1 och Aux (+)...måste kopplas mellan Aux (+) och Aux(-) för att få ström. Men i manualen verkar det som att den borde kopplas till Aux (+) och valfri PGM och att PGM då ska agera - pol...
Någon som vet exakt hur BGSM-120 ska kopplas till PC1864 om man inte ska använda fast telefoni utan endast GSM?
Jag får inte liv i DLS2002 kommunikationen, får meddelandet att jag ska aktivera kommunikationen till DLS från knappsatsen..
Det gör jag varje gång jag försöker koppla upp DLS2002 mot 1864... använder kommandot *8(Instkod)499(Instkod)499
Men det händer inget, meddelandet visas fortfarande i DLS2002
Ska man aktivera något mer i knappsatsen?
Har drivrutiner för 1864, PK5500 plus RF5132, behövs det fler drivrutiner för att DLS2002 ska kunna kommunicera med PC1864?
Mvh
Per
Ska inte behövas. Jag brukar koppla in kabeln och sen försöka kommunicera.
Vill den inte då så har jag dragit loss och satt tillbaka kabeln på panelen och vips så funkar det.
Jag vet inte om det är smart eller om man riskerar bränna nått men hittills har det funkat för mig.
Bra att den här tråden kom för nu kom jag mig äntligen för att ändra delayinställningen på en zon
Vill den inte då så har jag dragit loss och satt tillbaka kabeln på panelen och vips så funkar det.
Jag vet inte om det är smart eller om man riskerar bränna nått men hittills har det funkat för mig.
Bra att den här tråden kom för nu kom jag mig äntligen för att ändra delayinställningen på en zon